نام نویسی بیش از ۹۱هزار مازندرانی برای سفر اربعین

اسمعیلی چپی از نام‌نویسی ۹۱ هزار و ۸۹۷ نفر از مردم شریف مازندران برای سفر معنوی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تاکنون ۸۵هزار و ۷۴۴نفر از این تعداد ثبت نامشان را قطعی کردند.

عباس اسمعیلی چپی- مدیرکل حج و زیارت مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با بیان اینکه سازمان حج و زیارت مسئولیت کمیته ثبت‌نام و اعزام، راهنمایان و گمشدگان و امور بیمه‌ای زائران اربعین حسینی را بر عهده دارد، اظهار کرد: کسانی که قصد حضور در پیاده روی اربعین دارند می‌ بایست به سامانه سماح مراجعه کرده یا از طریق پنجره واحد دولت برای ثبت نام اقدام کنند.

وی از نام‌نویسی ۹۱ هزار و ۸۹۷ نفر از مردم شریف مازندران برای سفر معنوی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: تاکنون ۸۵هزار و ۷۴۴نفر از این تعداد ثبت نامشان را قطعی کردند.

اسمعیلی چپی افزود: از این تعداد تاکنون ۷۸هزار و۶۷۵ نفر مرز مهران و مابقی مرز خسروی را برای خروج از کشور و عزیمت به کربلا انتخاب کردند.

وی همچنین با اشاره به عزیمت سه هزار و ۵۵۷ نفر از زائران مازندرانی با هواپیما ادامه داد: تاکنون هزار و ۱۰۵نفر از زائران حسینی این استان از طریق قطار ساری-کرمانشاه راهی سفر اربعین شدند.

اسمعیلی چپی باقی مانده زائرین نیز به صورت شخصی، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به کربلا عزیمت کردند.

وی با اشاره به اهمیت برخورداری زائرین اربعین از بیمه، یادآورشد: زوارالحسین(ع) با مراجعه به سامانه سماح یکی از سه بسته های بیمه‌ای؛ ۲۵، ۴۵ و ۵۵ هزار تومانی را انتخاب کنند.

کد خبر 1622988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha