شرکت پگاه زنجان جزو صنایع پاک استان است

عباسی با اشاره به اینکه شرکت پگاه زنجان مجموعه جزو صنایع پاک استان زنجان است، گفت: بوی نامناسب خطوط تولید هم با سیستم های جدیدی که تعبیه شده، مهار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد حسین عباسی، مدیرعامل شرکت پگاه زنجان امروزدر نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه شرکت شیر پاستوریزه در سال ۱۳۶۴ تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه در زمان تاسیس، بافت شهری پنج کیلومتر با آن فاصله داشت، ادامه داد: با گسترش شهر این مجموعه تولیدی در داخل بافت شهری واقع شده است و پیگیری جابجایی این مجموعه نیازمند تشکیل کارگروه است.

عباسی با یادآوری اینکه جابجایی این مجموعه در دستور کار است ولی در زمان کوتاه میسر نیست، اظهار کرد: شرکت شیر پاستوریزه در الزامات محیط زیستی همواره پیشگام بوده است.

مدیرعامل شرکت پگاه زنجان با اشاره به اینکه این مجموعه جزو صنایع پاک استان بوده و بوی نامناسب خطوط تولید هم با سیستم های جدیدی که تعبیه شده، مهار شده است، تصریح کرد: ساز و کار انتقال این شرکت باید به نحوی باشد که سهامداران هم متضرر نشوند.

به گفته وی، سایت بلکا شرق واقع در محدوده سه راهی طارم برای مکان یابی جدید شرکت پگاه زنجان مطرح شده که در مرحله مطالعه و ارزیابی هستیم ولی مبلغ اعلام شده برای واگذاری این سایت، مورد قبول صنایع شیر ایران و سهامدار شرکت نیست.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان نیز در سخنانی به نقش مجموعه پگاه در تامین محصولات مورد نیاز جامعه اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوع به لحاظ زیست محیطی بحث پساب این صنایع است که باید کنترل شده باشد.

محمدرضا یافتیان به اقدامات شرکت در مهار مشکلات مربوط به آب ناشی از تولید محصول ماست با رویکرد دانش بنیانی اشاره کرد و گفت: پساب شرکت پاستوریزه پگاه زنجان به شبکه فاضلاب شهری وصل بود، این ارتباط قطع شده و از ابتدای تیرماه امسال پیگیری های جدی منجر شد که هم به لحاظ پرسنلی و هم تجهیزاتی، خیلی از مسایل مربوط به تصفیه خانه این مجموعه مرتفع شود.

به گفته وی، جابجایی یک واحد تولیدی مستلزم مطالعه جامع و دقیق است و باید در یک زمانبندی معقول انجام شود.

کد خبر 1623001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha