پاتوق اربعینی اهالی هنر و رسانه در موکب اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان

منادی، با بیان اینکه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خوزستان حماسه اربعین را هنرمندانه برای جهانیان روایت می‌کنند گفت: بی‌شک از طریق زبان هنر می‌توان اربعین و پیام معنوی آن را به جهانیان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مجید منادی، در جمع خبرنگاران در مرز چذابه، اربعین را حماسه‌ای فرهنگی دانست و اظهار کرد: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه با فکر، هنر، خلاقیت و توانایی که خدواند به آنها بخشیده، پای کار اربعین حسینی و زائران هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به اینکه استقرار موکب‌های اداره ارشاد در کل سطح استان و در پایانه‌های مرزی چذابه با محوریت کار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شکل گرفته است افزود: دور هم جمع کردن هنرمندان و نشان دادن ارادت‌ به امام حسین (ع)، عاشورا و مفاهیم دینی با زبان هنر،  یکی از اصلی‌ترین اهداف راه اندازی موکب اداره کل ارشاد خوزستان است.

وی زبان هنر را زبان مشترک تمام دنیا دانست و اذعان کرد: بی‌شک از طریق زبان هنر می‌توان اربعین و پیام معنوی آن را به جهانیان ابلاغ کرد.

منادی‌ تصریح کرد: موکب اداره کل ارشاد خوزستان در مرز چذابه، همچنین محل حضور اصحاب رسانه و اعضای خانه مطبوعات جهت استراحت و ارائه گزارش بوده و به نوعی پاتوق اربعینی اهل رسانه به شمار می‌آید.
وی عنوان کرد: هنرمندان برجسته خوزستان با حضور در این موکب، به اجرای زنده و تولید اثر در قالب‌های نمایش‌های عروسکی،‌ نقاشی، خطاطی، شعرخوانی، خیاطی، مداحی و اجرای تعزیه می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، خاطر نشان کرد: اجرای تعزیه و نمایش‌های هنری در این شب‌ها با استقبال چشمگیر زائران مواجه بوده است.

کد خبر 1623022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha