درهای مساجد از نماز صبح به روی جاماندگان اربعین باز است/ ۱۵۰ مسجد برای جاماندگان موکب برپا می‌کنند

حجت‌الاسلام عامری با بیان اینکه درهای مساجد در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین از نماز صبح به روی شرکت‌کنندگان باز است، گفت: ۱۵۰ مسجد در این مسیر اقدام به برپایی موکب و ارائه خدمات پذیرایی، مشاوره‌ای و پزشکی می‌کنند.

حجت الاسلام «حسن عامری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد  خبرگزاری شبستان از برپایی موکب و ایستگاه صلواتی به همت ۱۵۰ باب از مساجد در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی تهران خبر داد و اظهار کرد: مراسم جاماندگان در روز اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع) تا آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود.

جزییات برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در تهران | خبرگزاری فارس

مسئول کمیته اربعین مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران افزود: درهای این مساجد از بعد نماز صبح به روی شرکت کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین باز است و علاوه بر امکان حضور در مساجد، اقامه نماز جماعت و قرائت زیارت اربعین در فواصل زمانی کوتاه مدت نیز تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام عامری با اشاره به خدماتی که مساجد در موکب های پیاده روی جاماندگان اربعین ارائه می کنند،  گفت: موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی و غرفه‌های فرهنگی که در جوار مساجد برپا شده است، از ابتدای صبح و از اول مسیر پیاده‌روی، یعنی میدان امام حسین(ع) فعال می شوند و تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) هم پراکندگی دارند و خدمات پذیرایی، اطعام، مشاوره و پزشکی به شرکت کنندگان ارائه می‌کنند.

 وی تصریح کرد: علاوه بر خدمات این موکب‌ها، در طول مسیر پیاده‌روی خدمات مختلف فرهنگی و هنری نیز به عموم مردم ارائه می‌شود و پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره خانواده و اخلاقی، پاسخ به شبهات، سخنرانی و مرثیه خوانی نیز در این موکب ها توسط روحانیون ارائه می شود.

استقرار 2 موکب برای خدمت رسانی به جاماندگان اربعین

مدیر ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) همچنین از راه اندازی حسینیه کودک در برخی از مواکب مساجد خبر داد و تصریح کرد: این موکب ها توسط خود کودکان اداره می شود و برنامه های متنوعی برای کودکان در این موکب ها تدارک دیده شده است.همچنین در بعضی از این موکب‌ها با عنوان «حسینیه بانوان» خدماتی برای مادران دارای فرزند خردسال و سرگرمی کودکان آنان به منظور استراحت مادر در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام عامری ابراز کرد: همچنین در برخی از این موکب ها پردیس های قرآنی طراحی شده است که فعالیت های قرآنی انجام داده و کتاب های مذهبی و مرتبط با حضرت سیدالشهدا(ع) را برای مخاطبان عرضه می کنند.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: درهای مساجد میدان آزادی و میدان بسیج نیز در طول ساعات پیاده روی جاماندگان اربعین به منظور ارائه خدمات به شرکت کنندگان در این مراسم باز است.

کد خبر 1623063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha