70 زائر پیاده بیرجندی عازم مشهد مقدس شدند

70 نفر از جوانان و نوجوانان خراسان جنوبی مسیر 450 کیلومتری بیرجند تا مشهد مقدس را با پای پیاده برای زیارت امام رئوف طی می کنند.

جواد صبوحی- مسئول هیات حضرت علی اکبر(ع) مهرشهر بیرجند- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی از اعزام 70 نفر از برادران در قالب یک کاروان به مشهد مقدس خبر داد و گفت: بیشتر اعضای این کاروان را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند که از شهرهای بیرجند و سربیشه هستند.

به گفته وی، این کاروان پیاده پس از 13 روز طی طریق قرار است در ایام شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) و پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) و امام رضا(علیه السلام) مشهد مقدس باشند.

مسئول هیات حضرت علی اکبر(ع) مهرشهر بیرجند با اشاره به برنامه های مختلف فرهنگی این هیات برای طول مسیر نیز گفت: مهمترین برنامه این کاروان در مباحث فرهنگی، اقامه نماز اول وقت است که توسط روحانی همراه کاروان اقامه می شود، علاوه بر این برنامه های دیگری مانند سخنرانی، مداحی، حلقه های بصیرتی و ... هم وجود دارد.

صبوحی با بیان اینکه کاروان پیاده هیات حضرت علی اکبر(علیه السلام) مهرشهر بیش از یک دهه است که همه ساله تعداد زیادی زائر را از بیرجند با پای پیاده به مشهد مقدس اعزام می کند، گفت: این کاروان در ابتدای مسیر با 70 نفر حرکت کرده و در ادامه مسیر تعداد بیشتری از زائران به آن ملحق خواهند شد و به 150 نفر خواهد رسید.

وی اعزام پیاده به سمت مشهد مقدس را یک حرکت نمادین در جهت وحدت و اتحاد جامعه اسلامی و اعلام بیعت با امام رئوف و امام زمان(عج) دانست و گفت: تاکنون در این مسیر خیلی از افرادی که حضور داشتند، برکاتی خداوند نصیب آنها کرده که هر سال مشتاقانه تر از سال قبل حضور پیدا می کنند.

کد خبر 1623108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha