برپایی ۱۳۵موکب در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین گلستان

حجت الاسلام مهدیان گفت: همزمان با روز اربعین حسینی راهپیمایی جاماندگان این اجتماع میلیونی در استان گلستان با محوریت۱۵امامزاده و برپایی ۱۳۵موکب خدمت رسانی به دلدادگان حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان  امروز(۱۴شهریور) در جمع خبرنگاران ضمن تشریح روند برگزاری ویژه برنامه جاماندگان اربعین حسینی (ع) در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی فردا چهارشنبه مصادف با ٢٠ صفر ١۴۴۵ با محوریت ۱۵امامزاده واجب التعظیم این خطه از شمال کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی حرم تا حرم با محوریت امامزادگان شهرستان مینودشت و گالیکش به سمت امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبد کاووس ساعت۵و۳۰دقیقه صبح برگزار می شود، افزود: در مسیر این حرکت معنوی ۴۰موکب برای ارائه خدمات به دلدادگان حسینی برپا خواهد شد.

حجت الاسلام مهدیان از اجرای آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین از شهرستان کلاله به سمت امامزاده عبدالله (ع) کلاله ساعت ۷ صبح با برپایی ۱۰موکب خبر داد و گفت: همچنین عزاداران حسینی از ساعت ۷صبح با همراهی خادمین ۲موکب اربعینی به یاد قدم های جابر از شهرستان رامیان به سمت امامزاده قاسم(ع) دلند پیاده روی می کنند.

وی ضمن اشاره به پیاده روی جاماندگان اربعین از روستای مشو خانببین به سمت امامزاده قاسم (ع) دلند از ساعت ۷و۳۰دقیقه صبح، یادآورشد: در این مسیر ۲موکب جهت پذیرایی از عزاداران حسینی برپا می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعینی گلستانی ها از روستاهای مجاور به سمت امامزاده سلیمان(ع) گرگان با خدمت رسانی ۲موکب از ساعت ۹ صبح آغاز می شود، گفت: موکب خدمت رسانی به جاماندگان اربعین در مسیر پیاده‌روی از روستای لمسک تا امامزاده پنج تن (ع) لمسک گرگان نیز ساعت ۹صبح آغاز به کار می کند.

وی از برگزاری پیاده روی متمرکز زائرین امامزادگان شهرستان کردکوی در مسیر گلزار شهدای شهرستان تا گلزار شهدای گمنام با برپایی ۴۰موکب اربعینی از ساعت ۸و ۳۰دقیقه صبح خبر داد و افزود: تعداد ۲موکب نیز از ساعت ۱۶ برای ارائه خدمات پذیرایی و فرهنگی به جاماندگان اربعین در مسیر پیاده‌روی از گرگان تا امامزاده ابراهیم (ع) النگ کردکوی برپا می شوند.

حجت الاسلام مهدیان با بیان اینکه پیاده روی اربعینی از روستاهای مجاور به سمت امامزاده روشن آباد کردکوی ساعت ۱۱ صبح با همراهی ۲موکب انجام می شود، اضافه کرد: پیاده‌روی از گلزار شهدای آق قلا و فرودگاه گرگان به سمت امامزاده عبدالله گرگان نیز ساعت ۷صبح به همراه خدمت رسانی ۱۲موکب برگزار می شود.

وی از برپایی یک موکب برای ارائه خدمت به جاماندگان اربعین در مسیر پیاده روی امامزاده جعفران(ع) تا امامزاده اسماعیل (ع) سرخنکلاته از ساعت ۸صبح خبر داد و افزود: پیاده‌روی از روستاهای مجاور و گلزار شهدای این شهرستان به سمت امامزاده هارون(ع) الازمن علی آباد کتول ساعت۷و ۳۰دقیقه صبح با برپایی ۱۷موکب برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مهدیان گفت: پیاده‌روی روی از روستاهای مجاور به سمت امامزاده عبدالله (ع) فندرسک شهرستان علی آباد کتول نیز ساعت ۹و۳۰دقیقه صبح با خدمت رسانی چهار موکب اربعینی همراه خواهد بود.

کد خبر 1623131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha