بهره مندی ۱۰۰۰زائر روزانه از خدمات موکب بچه های مسجد النبی(ص) خرماکلا در کربلا

نادعلیزاده با بیان اینکه روزانه 1000زائر از خدمات پذیرایی، اسکان و درمان موکب فاطمه الزهرا(س) کانون شهید علی گرائیلی خرماکلا در کربلا بهره مند می شوند، گفت: انتظار می رود زائران بعد از استراحت حداقل ۲۴ساعته در این موکب و بهره مندی از خدمات بچه های مسجد النبی(ص)، موکب را برای استفاده دیگر زائرین اربعین ترک کنند.

مهدی نادعلیزاده- مدیر اجرایی موکب فاطمه الزهرا(س) کانون فرهنگی هنری شهید علی گرائیلی مسجد النبی(ص) روستای خرماکلا شهرستان قائم شهر مستقر در کربلا منطقه حی الرمضان واقع در ابتدای شهر دیوانیه استان قادسیه عراق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با اشاره به فعالیت این موکب از سال ۱۳۹۴تاکنون اظهار کرد: روزانه به حدود ۱۰۰۰ نفر خدمات در موکب ارائه می‌شود که این خدمات از جمله صبحانه، ناهار، شام و اسکان است.

وی به فعالیت ۱۰۰خادم الحسین(ع) شامل ۴۰زن و ۶۰مرد در این موکب مردمی مسجدی اشاره کرد و افزود: همچنین ۳۰نفر که چهار نفر از این تعداد پزشک هستند در بهداری این موکب به زائران اربعین خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهند.

نادعلیزاده با بیان اینکه خادمین موکب از استان های مختلف هستند البته یک ایرانی مقیم آمریکا نیز هرساله برای خدمت به زائران امام حسین(ع) خود را به این موکب می رساند، گفت:فعالیت این موکب از ۳۰مرداد ماه آغاز شده و تا ۱۸شهریور ماه جاری ادامه خواهد داشت.

وی از افزایش ۴۰درصدی جمعیت زائران اربعین در موکب کربلا کانون شهید علی گرائیلی خبر داد و تصریح کرد: انتظار می رود زائران بعد از استراحت حداقل ۲۴ساعته در این موکب و بهره مندی از خدمات بچه های مسجد النبی(ص) خرماکلا، موکب را برای استفاده دیگر زائرین اربعین ترک کنند.

نادعلیزاده با بیان اینکه این موکب در فضای ۱۰۰۰متری برپا شده، اذعان کرد: خادمین این موکب با هزینه شخصی خود برای ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی حضور بهم می رسانند.

وی از جذب خادم الحسین(ع) در این موکب خبر داد و یادآورشد: رفتار، ادب، تواضع، گویش و ایمان از جمله پیش نیازهای پذیرش در قامت خادمی زوارالحسین(ع) است.

نادعلیزاده با بیان اینکه عمده فعالیت آشپزخانه این موکب با خادمین مرد است و اگر بانوان نذری برای خدمت در آشپزخانه موکب داشته باشند با حضورشان موافقت بعمل خواهد آمد، گفت: این موکب با نذورات مردمی اداره می شود و خادمین این موکب در جمع آوری نذورات مردمی پیشتاز هستند.

کد خبر 1623171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha