تجمع بزرگ اربعین حسینی در جوار حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف

تجمع بزرگ اربعین حسینی استان گیلان در جوار حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف با پخش سراسری از شبکه های جمهوری اسلامی ایران، برگزار میشود.

اسماعیل غفوری_ ریس شورای هیات مذهبی شهرستان آستانه اشرفیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تجمع بزرگ اربعین حسینی مردم استان گیلان در آستان مقدس سید جلال الدین اشرف خبر داد و گفت: این مراسم از شبکه ملی نیز پخش زنده خواهد داشت.  

وی با اشاره به مشخص شدن جایگاه اصحاب رسانه برای پوشش هر چه بهتر این مراسم افزود: در این مراسم از حضور و نفس گرم ۱۰ نفر از مداحان و ذاکرین مطرح اهل بیت عصمت و طهارت بهره مند خواهیم شد.  

غفوری گفت: با توجه به اینکه زمان ۱۱۰ دقیقه ای برای برنامه روز اربعین در نظر گرفته شده است، هر مداح(هشت مداح از آستانه اشرفیه و ۲ مداح از بندرانزلی و لاهیجان)، ۱۰ دقیقه فرصت نوحه خوانی مدیحه سرایی خواهند داشت.  

وی بیان کرد: این تجمع حسینی با سینه زنی در عزای اربعین سرور و سالار شهیدان فردا(چهارشنبه، ۱۵ شهریور) در جوار حرم مطهر آقاسید جلال الدین اشرف برگزار می شود.

غفوری تجمع اربعین حسینی را تجمع شور و شعور عاشقان ابا عبدلله الحسین (ع) و آزادگان دنیا توصیف کرد و ادامه داد: این  تجمع برای جا ماندگان پیاده روی اربعین فرصتی جهت عرض ارادت و عزاداری دسته جمعی است.  

وی با اشاره به تجربیات سنوات گذشته گفت: پیش بینی برای حضور پرشور از اقصی نقاط استان با تشکیل کارگروه های تخصصی انحام شده است.

کد خبر 1623208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha