اجتماع بزرگ اربعین از مصادیق نورالله است/ تمام تلاش امپراطوری رسانه‌ای غرب خاموش کردن این نور است

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد آجا با بیان این که نور الله امروز پیاده روی اربعین و مصادیق آن است، بیان داشت: همانگونه که دشمنان تلاش کردند تا نور امام حسین(ع) را خاموش کنند و نتوانستند، امروز نیز به دنبال این هستند که اربعین و محور مقاومت را خاموش کنند و دین داری مردم را به چالش بکشند.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: پیاده روی باشکوه اربعین حسینی اجتماع بی نظیر مسلمانان جهان زیر یک پرچمی به نام اباعبدالله الحسین (ع) است که نمونه ای از همدلی ، وحدت و انسجام تمامی ادیان الهی فارق از رنگ، ملیت و هر نوع مرزبندی جغرافیایی را شکل می دهد و بخش کوچکی از اراده جامعه تمدن ساز مهدوی را به نمایش می گذارد در همین رابطه گفتگوی با  حجت الاسلام سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد آجا در مورد دستاوردهای سیاسی پیاده روی اربعین داشتیم که متن آن بدین شرح است؛

در مورد عکس العمل دشمنان نسبت به پیاده روی اربعین و استقبال هرساله از این مراسم توضیح بفرمایید؟

آیه ۸ سوره صف" یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ کافران می‌خواهند تا نور خدا را به گفتار باطل (و طعن و مسخره) خاموش کنند و البته خدا نور خود را هر چند کافران خوش ندارند کامل و محفوظ خواهد داشت " خداوند در سوره توبه نیز به این آیه اشاره می کند. معنای این آیه ان است که می خواهند و اراده می کنند که نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند در حالی که خداوند اجازه نمی دهد نور الهی خاموش شود. از امام صادق (ع) در مورد نور الله سوال شد که نور الله چه کسانی هستند. امام (ع) فرمودند نور الله ما اهل بیت(ع) هستیم. دشمن دائما اراده می کند که نور خدا را خاموش کند. نور خدا اربعین و امام حسین(ع) و همین قرآن است که هر چند وقت یک بار به دست دشمنان به آتش کشیده می شود و دشمن تلاش می کند نور خدا را خاموش کند اما موفق نمی شود.

دشمنان نور خدا را نه با توپ و تانک و هواپیما، بلکه با ماهواره ها، رسانه ها و امپراطوری رسانه ای و تبلیغات وسیع می خواهند خاموش کنند و این دشمنی از زمان پیامبر آغاز شده است. در آن دوران نیز پیامبر را ساحر و مجنون می نامیدند. در دوران های بعد قصد داشتند نور خدا که امیرالمومنین (ع) بودند را خاموش کنند. معاویه تمام ترفندهای زمان خود را با امپراطوری رسانه به کار برد تا به جامعه بفهماند که علی(ع) آن چیزی که شما فکر می کنید، نیست؛ علی دین دار و متدین نیست و ایشان فردی لجباز و یا بی دین است و به دنبال منافع شخصی خود است؛ به همین دلیل به رسانه های خود که منبرها بودند، دستور داد هر کس منبر می رود علی بن ابی طالب را لعن کند. در حکومت معاویه هر روز صد بار علی (ع) را لعن می کردند و آن حضرت را بی دین معرفی می کردند. این همان تلاش برای خاموش کردن نور الهی با تبلیغات است. دشمن با استفاده از رسانه قوی خود کار را به جایی رساند که پس از شهادت حضرت علی (ع) مردم گفتند مگر علی مسلمان بود و به مسجد می رفت.

موضع امروز دشمنان در مقابل راه پیمایی عظیم اربعین توضیح بفرمایید؟

امروز نیز دشمنان تلاش می کنند نور الله امروز را خاموش کنند. نور الله امروز پیاده روی اربعین است و مصادیق آن. رسانه های امروز همان گونه که تلاش کردند تا پیامبر را خاموش کنند و نتوانستند و همان گونه که تلاش کردند امام حسین(ع) را خاموش کنند و نتوانستند، امروز نیز به دنبال این هستند که اربعین و محور مقاومت را خاموش کنند و دین داری مردم را به چالش بکشند. دائما رسانه های دشمن در حال این تبلیغ هستند که ملت ایران آب ندارند و آب خود را به عراق می دهند، آنها آب ندارند و در عراق تصفیه خانه می سازند و از سوی دیگر به مردم عراق می گویند ایرانیان مدتی دشمن شما بودند چرا در مقابل آنها میهمان نوازی می کنید؛ آنها فرزندان شما را کشته اند و در جنگ با شما بودند، ایران دشمن بالقوه شماست تا بتوانند از این طریق صمیمیت، وفاق و همدلی که در زیر پرچم امام حسین(ع) شکل گرفته و بیش از ۲۵ میلیون جمعیت در این مراسم حضور می یابند را نادیده بگیرند و معنای آن این است که هیچ اعتقادی با این حجم از جمعیت در روی کره زمین جمع شده، ندارد.

کفار و مشرکان از وحدت، وفاق و یکدلی مسلمانان نگران هستند و به همین خاطر اراده می کنند در طول تاریخ این چراغ را خاموش کنند، غافل از اینکه با بریدن سر امام حسین(ع) موجب نورانیت بیشتر در جامعه می شوند. جدا کردن سر شش ماهه امام حسین (ع) موجب خاموش شدن نور الهی نشد و خداوند این نور را تکمیل کرد.

در مورد عدم انعکاس این حرکت عظیم در رسانه های غربی توضیح بفرمایید؟

اگر امروز آنها در رسانه ها و امپراطوری های خود در غرب و شرق و هر کجای عالم بوق های خود را علیه امروز اربعین کوک کردند تا هیچ تصویری پخش نکنند، باز هم نور الهی آن را تکمیل می کند مگراینکه نکات منفی را پر رنگ کنند مانند تصادف برخی از ماشین ها در حالی که اربعین به بیماری و یا تصادف ختم نمی شود، اربعین یک نمایش قدرت جهان اسلام است که امروز شکل گرفته است و طبعا بسیاری در منطقه و جهان از این حرکت خوششان نمی آید و نمی توانند اربعین را بفهمند. این جمعیت میلیونی تقابل استکبار و اسلام است، تقابل دین داری و بی دینی است.

تفکر امپریالیسم در مورد اندیشه اربعین توضیح بفرمایید؟

اندیشه امروز امپریالیسم و لیبرالیسم این است که ما باید تلاش کنیم تا آسایش فراهم شود اما وقتی اربعین را می بینند و مشاهده می کنند که افرادی که در این پیاده روی عظیم شرکت می کنند، همه چیز دارند غیر از آسایش زیرا آنها اسباب آسایش را وسیله نقلیه خوب، کولر، هتل و پول خوب می دانند در حالی که برای شرکت کنندگان در این مراسم، هتل و یا حتی ممکن است غذای مورد نظر و یا پول در کار نباشد. شرکت کنندگان در این مراسم پیاده حرکت می کنند و ممکن است در راه پاهای آنها زخم شود و در راه هر آنچه نذورات در اختیار آنها قرار می گیرد، استفاده می کنند و حتی تعدادی از شرکت کنندگان کفش های خود را نیز از پا در می آورند و پابرهنه قدم در این مسیر می گذارند و برای آنها زخمی ها اهمیتی ندارد و تمام این موارد با آسایشی که غرب از آن صحبت می کند، همخوانی ندارد و در تقابل و تعارض با آسایش آنهاست و در نهایت هر یک از شرکت کنندگان اربعین در مقابل حرم ابا عبدالله (ع) قرار می گیرند، اشک شان جاری می شود و سلامی از عمق وجود و ارادت عرض می کنند و با این حرکت و رفتار احساس آرامش می کنند. غرب و دنیای امروز معنای این آرامش را نمی داند.

قریب به سه میلیون ایرانی در این مراسم شرکت کرده اند که اگر با تک تک آنها گفت و گو کنیم، ممکن است از برخی از سرویس ها رضایت نداشته باشند اما همه آنها یک وجه مشترک دارند و می گویند راضی هستیم که در این مراسم شرکت کردیم و اگر امکان داشته باشد، دوباره در این مراسم شرکت می کنیم و این همان رفتاری است که غرب و تفکر رسانه ای آن نمی تواند آن را درک کند، همان چیزی که از واقعه کربلا و حرکت امام حسین(ع) نتوانست درک کند و هدف امام حسین(ع) را نتوانست بفهمد، همان گونه که اندیشه امام حسین(ع) را نتوانست درک کند، امروز نیز اندیشه زائر امام حسین(ع) در اربعین را نمی تواند درک کند.

 یکی از تقابل های اندیشه غرب و اربعین تقابل آسایش و آرامش است، آنها به دنبال سرمایه گذاری هستند. در اربعین چیزی به کسی نمی دهند و شاید هزینه اندک خود را در این مسیر صرف می کند و این رفتار برای رسانه های غربی یک معماست. در اربعین نژاد، رنگ، پوست، زبان، قومیت، مدنیت، روستا و ... همه زیر یک پرچم جمع شدند و همگی یک جمله می گوید لبیک یا حسین، یالثارات الحسین .... و وقتی این واژه ها در اربعین راه می یابند، تنها کاری که رسانه های غربی می تواند انجام دهد، آن است که آن را منعکس نکند زیرا درکی از آن ندارد.

شعار اربعین در میان ادیان مختلف توضیح بفرمایید؟

البته گروهی از غربی ها می دانند که اربعین موجب وحدت آفرینی است. اربعین نماد وحدت است. شیعه، سنی، زرتشتی، مسیحی، یهودی در این حرکت حضور دارند و در یک مسیر گام بر می دارند. شعار آنها عدالت محوری است و مشخص است که چاپیدن دنیا و هدف استکبار با اربعین همخوانی ندارد و این تقابل امروزی را بایکوت می کند و حتی کلامی از آن را منعکس نمی کنند زیرا امروز هدف غرب تفرقه است و اربعین وحدت آفرین است و امپراطوری رسانه ای سیاست تحریف و فریب را در پیش گرفته است در حالی که در اربعین تحریفی در کار نیست و صداقت و شفافیت است.

بزرگترین دستاورد سیاسی اربعین را توضیخ بفرمایید؟

بزرگترین دستاورد سیاسی اربعین این است که رزمایش پیاده روی اربعین، قدرت جهان اسلام را به رخ امپراطوری غرب می کشد که ما پابرهنگان امروز می توانیم این جمعیت را جمع کنیم و زیر یک پرچم این شعار را بدهیم که ما آمده ایم زمینه ساز ظهور باشیم و این بزرگترین تهدید غرب است و به همین دلیل نگران است.

شعار غرب «زن، زندگی، آزادی» است اما ببینید در ۲۵ میلیون شرکت کننده راهپیمایی اربعین کدام یک از آنها کم حجاب یا بی حجاب است؟ و غرب می بیند آنچه که رشته کرده، پنبه شده است. کسی که اربعین حضور داشته ، خود مدافع دین و امام حسین است و الگوی ارایه شده در اربعین دقیقا برخلاف شعار زن، زندگی، آزادی است. اربعین حجاب، متانت، انسانیت، اخلاق، دین، توحید، حضرت زینب (س) و ... را ترویج می کند و معلوم است که غرب از این الگو خوشش نمی آید و هر جا بتواند با آن مقابله می کند و در نهایت اگر توانایی مقابله با آن را نداشتند به طور کلی این حرکت عظیم را بایکوت می کند.

اربعین امتداد خون امام حسین (ع) است و زیارت اربعین امتداد زیارت عاشوراست، چه دشمنان بخواهند و چه نخواهند، اسلام دین واقعی خواهد بود و اربعین زمینه ساز ظهور و اسلام بر سایر ادیان قالب خواهد شد، حتی اگر دشمنان خوششان نیاید. اجتماع اربعین زمینه ساز ظهور و دنیای عدالت محور است و زمینه ساز دنیای پاک برای آمدن امام زمان (عج) است؛ انشاءالله.

انتهای پیام/

کد خبر 1623210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha