عبور یک میلیون و ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرزهای خوزستان

حسینی محراب، از عبور یک میلیون و ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از گذرگاه‌های شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به کشور عراق خبر داد و گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای خوزستان به خاک کشور بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان حوزستان «،سید علی اکبر حسینی» ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۳ شهریورماه) در حاشیه بازدید وزیر کشور از مرز شلمچه، در جمع خبرنگاران با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از مرزهای خوزستان، اظهار کرد: از ابتدای ماه سفر تا کنون یک میلیون و ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی با عبور از گذرگاه‌های شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردند.

استاندار خوزستان، از بازگشت یک میلیون و ۶۵۰ هزار زائر اربعین حسینی از طریق مرزهای شلمچه و چذابه به خاک کشور خبر داد و افزود: ۶۵ درصد از زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه و ۳۵ درصد دیگر نیز از گذرگاه چذابه راهی عتبات عالیات در کشور عراق شدند.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ هزار زائر خارجی که اکثرا اتباع افغانستانی و پاکستانی هستند از ۲ مرز خوزستان عازم کشور عراق شدند تا در همایش پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

حسینی محراب به افزایش موج بازگشت زائران اربعین حسینی به کشور اشاره کرد و ابراز داشت: انتظار می‌رود زائران تمامی نکات ایمنی از جمله استراحت کامل و کافی را برای برگشت به شهرهای خود مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به ارائه خدمات به زائران در بازگشت از سفر عتبات عالیات، گفت: مواکب مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه تا پایان ماه صفر به خدمات رسانی ادامه خواهند تا زائران در بازگشت از عتبات عالیات با مشکل خاصی مواجه نشوند.

کد خبر 1623216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha