کمک رسانی از محل موقوفات در بین مواکب دهگانه شهرستان سنقر و کلیایی

اسدی گفت:از محل موقوفات مرتبط استان در راستای ارائه خدمات تغذیه‌ای به زوار عتبات و عالیات در بین مواکب دهگانه شهرستان کمک رسانی صورت گرفت.

سجاد اسدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از محل عواید موقوفات استان به مواکب دهگانه شهرستان سنقر کمک شد ،گفت: وقف سنت حسنه‌ای است که دین مبین اسلام بر آن تأکید بسیار کرده و واقفان خیراندیش از قرن‌ها پیش تاکنون موقوفات ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشته‌اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیّریه شهرستان سنقروکلیایی افزود: موقوفاتی که بسته به نوع نگاه واقف و شرایط زمان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌شده و از کمک به ایتام و نیازمندان تا ساخت مسجد و مدرسه و بیمارستان را در برمی‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد:اربعین حسینی یکی از جلوه‌های فرهنگ و تمدن شیعیان است و فرصتی است برای رساندن پیام عاشورا به جهانیان و تکمیل رسالت کربلا با اقتداری که باید هر ساله گرامی داشته شود لذا موقوفات بسیاری از سوی واقفان و خیرین در طول سالهای گذشته برای برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) و اطعام عزاداران سیدالشهدا(ع) صورت گرفته است.

اسدی با اشاره به اینکه اکثر موقوفات مرتبط با مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) است و اینها برگرفته از مکتب عاشورا است ،تصریح کرد: از محل موقوفه صحبت الله خان کلیایی مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال و از محل موقوفات مرتبط استان نیز ۷۵۰ میلیون ریال در راستای ارائه خدمات تغذیه‌ای به زوار عتبات و عالیات در بین مواکب دهگانه شهرستان در قالب توزیع گوشت، برنج و مرغ منجمد توزیع شده است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیّریه شهرستان سنقروکلیایی اظهار کرد: ۵۰۰ میلیون ریال نیز توسط شهرداری شهرستان سنقروکلیایی در حمایت از مواکب دهگانه شهرستان اختصاص یافته و این مبلغ در قالب اقلام تغذیه‌ای گوشت، برنج و مرغ منجمد در بین مواکب توزیع شد.

وی گفت:خدمت‌رسانی به زائران در بقای متبرکه حتی بعد از اربعین و تا زمانی که زائری وجود داشته باشد، سازمان‌های دیگری علاوه بر اوقاف اقدام به خدمت رسانی به زائران اربعین می‌کنند که اگر همه این خدمت‌رسانی‌ها با یکدیگر منسجم شود، می توانیم خدمات بهتری به زائران ارائه دهیم.

کد خبر 1623222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha