آغاز پیاده روی کاروان «علمدار کربلا» از آران و بیدگل به سمت کربلای ایران

عضو شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل از آغاز پیاده روی کاروان علمدار کربلا از آران و بیدگل به سمت مشهد اردهال به مناسبت اربعین حسینی خبر داد.

«حسین ناظمی » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل گفت: در آستانه اربعین حسینی، جاماندگان قافله اربعین حسینی آران و بیدگل در قالب کاروان «علمدار کربلا» حرکت خود را با پای پیاده به سمت حرم مطهر سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال آغاز کردند.

عضو شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل افزود: این کاروان سه شنبه (۱۴ شهریور) از ساعت ۱۶ با تجمع در حرم امامزادگان هاشم بن علی(ع) و فاطمه بنت العسگری(س) آران و بیدگل، حرکت خود را آغاز  کردند و مسیر ۵۰ کیلومتری این شهرستان تا مشهد اردهال را با پای پیاده می پیمایند.

ناظمی ادامه داد: این کاروان، برنامه های بین راهی متنوعی همچون حضور بر سر مزار شهدای گمنام راوند، ختم صلوات و قرائت ادعیه بویژه زیارت عاشورا را دارد.

عضو شورای هیئات مذهبی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: کاروان علمدار کربلا همزمان با اربعین حسینی آیین سوگواری و عزاداری را همراه با قرائت زیارت اربعین در آستان مقدس حضرت سلطانعلی بن امام باقر(ع)  اجرا خواهد کرد.

حسین ناظمی به علت انتخاب حرم حضرت سلطانعلی(ع) برای پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) در حدیثی در مورد حضرت سلطانعلی(ع) می فرمایند «هرکس برادرم سلطانعلی (ع) را در اردهال زیارت کند مانند کسی است که جدم سید الشهدا (ع) را در کربلا زیارت کرده است» و این حدیث اهمیت زیارت این امامزاده بزرگوار را نشان می دهد.

کد خبر 1623248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha