زیارت بقاع متبرکه در برنامه هفتگی مردم قرار گیرد

حجت الاسلام دادخواه با اشاره به جذب گردشگران و مسافران به باقع متبرکه گفت: مجاوران حرم امامزادگان زیارت این مراکز معنوی را در برنامه هفتگی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «علیرضا دادخواه» در مراسم عزاداری اربعین حسینی در آستان مقدس امامزاده احمد(ع) تیران با اشاره به ظرفیت معنوی بقاع متبرکه اظهارداشت: عزیمت به این مراکز دینی توسط مسافران و گردشگران زیاد است اما مجاورین آستان مقدس امامزادگان در هر منطقه کمتر بوده که باید این حضور و توسل را در برنامه هفتگی خود قرار دهیم.

مبلغ دینی و تبلیغی حوزه علمیه افزود: حضور در مراکز معنوی و توسل به اهل البیت(ع) موجب خیر و برکت خواهد شد و همانطور که زیارت ائمه معصومین را در برنامه ریزی زندگی خود قرار می دهیم، حضور در بقاع متبرکه شهر و منطقه خود را نیز بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: جنبه معنوی و زیارتی همراه با فعالیت های فرهنگی این مراکز موجب رشد فکری انسان شده و می تواند تحول جدی در زندگی فراهم سازد.

حجت الاسلام دادخواه کمک به توسعه فرهنگی و عمرانی بقاع متبرکه را مهم خواند و اذعان داشت: این مراکز دینی محور بسیاری از فعالیت ها مثل مراسم های ایام محرم و سفر و موجب وحدت بین دیگر تشکل ها باشد.

وی با اشاره به تبلیغ مبانی دینی توسط هر فرد، تصریح کرد: توجه به حجاب، ترویج نماز، کمک به توسعه مراکز فرهنگی و اهمیت گماردن به واجبات و مستحبات توسط هر فرد منجر به گسترش خوبی ها در جامعه می شود.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: در برخی از مواقع انجام واجبات مثل نماز و رعایت حجاب موجب شده تا برخی ما را مسخره کنند که نباید از این چنین رفتارهایی ترس داشته باشیم.

وی بر تقویت اعتقادات دینی تاکید کرد و یادآورشد: اعتقادات و توسل به درگاه حق را نباید فراموش کنیم و یا تحت تاثیر شرایط و حرف دیگران قرار دهیم.

کد خبر 1623377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha