خط هوایی ویژه برای بیرجند در نظر گرفته شود

آیت الله رئیسی در خصوص ناوگان هوایی خراسان جنوبی گفت: باید کمک شود تا یک خط هوایی برای بیرجند در نظر گرفته شود و با تعداد کم پرواز هم می توان این کار را آغاز کرد و دیگر تعطیلی و کنسلی پروازها اتفاق نیافتد و وزارت راه و شهرسازی با همراهی بخش خصوصی می توان این موضوع را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سیدابراهیم رئیسی-رئیس جمهور- امروز(۱۵ شهریور) در دیدار با نخبگان خراسان جنوبی اظهار داشت: اربعین حسینی یادآور زیارت مرقد نورانی اباعبدالله‌الحسین علیه السلام است.

وی در ادامه گفت: دلدادگان و عاشقان امام حسین علیه السلام از سراسر عالم به زیارت ایشان می روند و ۴ میلیون نفر از سراسر کشور روانه دیار عشق شدند. از موکب داران و سخاوت داران راه اباعبدالله‌الحسین علیه السلام که از مال و امکان خود مایه گذاشتند و تلاش کردند تا این رویداد تمدن ساز به خوبی برگزار شود، تقدیر می کنم.

آیت الله رئیسی ادامه داد: از دولت و ملت عراق که میزبانی خوبی کردند و در تسهیل ورود زائران و پذیرایی از زوار تلاش کردند و مردم عراق سخاوتمندانه به میدان آمدند باید تشکر کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه اربعین حسینی رویداد عظیم و تمدن سازی برای جهان اسلام است، افزود: این رویداد زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود و خداوند متعال عنایت کرد تا اربعینی دیگر رقم بخورد و خار چشم دشمنان و باعث امیدواری امت حزب الله شود.

وی با اشاره به درخواست ها و بیانات نخبگان خراسان جنوبی گفت: اولین نکته نسبت به بحث جهاد تبیین عرصه کنم که وظیفه افراد فعال در حوزه اندیشه و صاحب قلم و موثر امروز اطلاعات خود را به روز کنند و امر جهاد تبیین و جهاد با مال و نفس و لسان را در دستور کار داشته باشند.

آیت الله رئیسی بیان کرد: دشمن به دنبال تضعیف ایمان ها است و تداوم انقلاب اسلامی به تقویت ایمان ها بستگی دارد. دشمن می خواهد بین اقشار مختلف جامعه ایجاد ناامیدی و یاس کند و امروز وظیفه دولتمردان است که با عمل خود ایجاد امید کنند و وظیفه همه فعالان است که با عملکردهایی در این راستا حرکت کنند تا دشمن با جنگ ادراکی و شناختی نتواند یاس ایجاد کند.  

رئیس جمهور ادامه داد: یاس کارآفرینان و اشتغال آفرینان در این زمینه بسیار اهمیت دارد و باید قلم ناظر بر گره ذهنی باشد و اگر این گره باز نشود تبدیل به یاس و ناامیدی و انفعال می شود. دشمن و برخی افراد گره های ذهنی بسیاری ایجاد می کنند که باید گشوده شود تا همه احساس کنند با دلی امیدوار، محکم و استوار در مسیر ترسیم شده حرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ مجموعه علم و فناوری در خراسان جنوبی وجود دارد، افزود: شرکت های دانش بنیان به صورت کمی و کیفی باید ارتقا پیدا کنند و وزارتخانه های مختلف به مشارکت و ارتباط با شرکت های دانش بنیان امروز ملزم شده اند. امروز ۴۰۰ هزار نفر با شرکت های دانش بنیان در کشور ارتباط دارند.

آیت الله رئیسی در ادامه گفت: چهره های علمی بسیاری در این استان وجود دارد که صاحب نظر بوده اند.

رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: بحث بورسیه صنعتی را اجرایی کردیم و دانشگاه ها با بخش های مختلف ارتباط عملیاتی پیدا کرده اند و اکنون دانشجویان و اساتید در کنار صنعتگران پیش می روند.

وی در خصوص کم شدن دانشگاه پیام نور گفت: اساتید مختلف در دانشگاه های پیام نور و دیگر دانشگاه ها جذب شوند و اساتید سرمایه های کشور هستند و به شان و منزلت و جایگاه آنان توجه داریم.

آیت الله رئیسی در خصوص مسکن اساتید و دانشجویان متاهل عنوان کرد: در این زمینه برنامه ها و طرح هایی در شهرهای مختلف در حال اجرا است و امکان ساخت مسکن برای اساتید وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: بحث مسکن در خراسان جنوبی رونق جدی دارد و زمین هایی که به حوزه شهری ملحق شده بسیار بالا است و این موضوع ادامه دارد تا مشکل مسکن حل شود.

آیت الله رئیسی در خصوص مسئله ایثارگران گفت: متناسب سازی قوانین با شرایط فعلی مورد توجه قرار گرفته است و بخش توجه به ایثارگران در دستور کار قرار دارد و در مجلس طی روزهای آتی مورد بحث قرار خواهد گرفت و بحث تبدیل وضعیت ایثارگران نیز در دولت سیزدهم انجام شده است.

رئیس جمهور به بحث مالیات اشاره کرد و افزود: اخذ مالیات بحث اعتماد به اصناف است لذا باید به سخنان و اطهار آنان اعتماد کرد در صورتی که خلاف آن ثابت نشده است و نباید به آن بی توجهی کرد.

وی با بیان اینکه باید تورم را با افزایش تولید مهار کرد، ادامه داد: در سال های گدشته تورم را با رکود مهار کرده بودند و ایجاد رکود که هنر نیست و تمام هم و غم دولت سیزدهم مبنی بر رشد تولید است.

آیت الله رئیسی با اشاره به پروژه راه آهن استان خراسان جنوبی گفت: انقلابی و جهادی این عقب ماندگی در پروزه ریلی استان جبران شود و شاهد سرعت گرفتن این پروژه باشیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه معادن خراسان جنوبی نباید خام فروشی شود، ادامه داد: باید پای بخش خصوصی را باز کرد و کار دولت، حمایت، هدایت و نظارت است و باید فرآوری کنیم تا اشتعال ایجاد شود.

وی در ادامه بیان کرد: نسبت به فعال شدن بازارچه های مرزی خراسان جنوبی نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد و یکی از فرصت های مرز بحث داد و ستد مرزی است.

رئیس جمهور در خصوص ناوگان هوایی خراسان جنوبی گفت: باید کمک شود تا یک خط هوایی برای بیرجند در نظر گرفته شود و با تعداد کم پرواز هم می توان این کار را آغاز کرد و دیگر تعطیلی و کنسلی پروازها اتفاق نیافتد و وزارت راه و شهرسازی با همراهی بهش خصوصی می توان این موضوع را حل کند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مسئله توجه به زن و خانواده بسیار مهم است، افزود: در خراسان جنوبی و سایر استان های مشابه که فرهنگ و تربیت دینی ریشه دارد شاهد بالا بودن آسیب های اجتماعی نیستیم و آمار جرائم در خراسان جنوبی نسبت به سایر استان ها پایین است و رمز آن بحث توجه به معنویت و خدا و اخلاق است و باید به عنوان یک سرمایه و هویت این استان حفظ و منتقل شود.

وی ادامه داد: بحث ساختن فضاهای مناسب بانوان باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه باید سرمایه گذاری کرد و بدانید که بسیاری از کارهای فرهنگی می تواند جلوی آسیب ها را بگیرد.   

رئیس جمهور با بیان اینکه سال گذشته صندوق توسعه و پیشرفت را برای همه استان ها تشکیل دادیم، افزود: دولت به دنبال اتمام پروژه های نیمه تمام است چرا که مردم را این پروژه ها رنج می دهد و این پروژه ها در کشور کم نیستند و یک تنخواهی از مرکز به این صندوق ها اختصاص داده می شود و اضافه برداشت مالیات در این صندوق واریز می شود و برنامه توسعه هم این موضوع می آید که اموال مازاد دولت فروخته شود.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مولد سازی روش اجرای قانون هایی است که در بودجه و یا برنامه های توسعه است که متاسفانه در دولت های مختلف اجرا نشده است و اگر این صندوق پیشرفت به تصویب مجلس برسد دست استان ها باز خواهد شد و استان می تواند پول استان را مصرف کند.

وی در خصوص معوقه کارگران گفت: اگر شرکتی و یا واحدی مربوط به دستگاه های اجرایی کشور به هر دلیلی کمبود اعتبارات دارد نباید این کمبود را سر کارگر خراب کند و نباید یک روز حقوق کارگر عقب بیافتد و باید حتما سفره کارگر تامین شود.

رئیس جمهور با اشاره به بحث صنایع تبدیلی عنوان کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده است و مقام معظم رهبری بر ارتباط با دانشگاه و دانشجویان تاکید دارند و این ارتباط به ما امکان می دهد تا از ذهن و اندیشه های بیشتری استفاده کنیم و سبب گره گشایی خواهد شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ۱۱ سال رتبه بندی معلمان عقب افتاده بود، افزود: در اولین سال دولت سیزدهم این کار اجرایی شد و اعتراضات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و مسئله حقوق و درآمد و رتبه بندی معلمان زمینه ای برای اصل کار یعنی رعایت شان و جایگاه معلمان و علم افزایی آنان و تربیت نیروهای کارآمد است.

وی در خصوص مردمی سازی دولت بیان داشت: اساس را بر دولت مردمی گداشته ایم و در همه حوزه ها، بخش خصوص حضور دارد و کار دولت تصدی گری نیست و هر جا با مردم پیش رفتیم کار توام با موفقیت بوده است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: در سطح خراسان جنوبی طی دو سال گذشته کارهای خوبی در زمینه جاده های مواصلاتی، ریلی، اشتعال، مسکن و تولید انجام شده است و در برخی از مناطق دور افتاده عقب ماندگی هایی وجود دارد که نیازمند یک کار جهادی است.

آیت الله رئیسی در ادامه عنوان کرد: اصل کار این است که دست اندرکاران در حوزه ای چه دولتی و چه خصوصی باید با دنیایی از ایمان و امید گام بردارند و یقین داریم که آینده کشور بسیار امیدوارکننده و درخشان است و دشمن نمی خواهد ما رشد تولید و اقتصادی داشته باشیم و به لطف خدا گام های خوبی در رشد تولید و تجارت برداشته شده و بحث تجارت در دو سال گذشته رکورد زده است.

وی ادامه داد: برخی از تجهیزات پزشکی در چهارنفره استان متمرکز شده است و هنوز کارهای بسیاری می توان انجام داد و تجهیزات پزشکی از تولیدات داخلی کشور است و بسیاری از تحریم ها و تهدیدها تبدیل به فرصت شده و کشور رو به پیشرفت است و در این جهت راهیان پیشرفت را تشکیل دادیم و کارهای بزرگی در صنایع مختلف کشور انجام شده است.

آیت الله رئیسی در پایان عنوان کرد: باید تلاش کرد و هیچ کس حق ناامیدی و خسته شدن ندارد و بدانید قله ها با امید به دست ملت ایران فتح خواهد شد و در خراسان جنوبی دو برابر گذشته شاهد جذب سرمایه گذاری خارجی هستیم و امروز جنگ، جنگ اراده ها است و نمی خواهند ما به تولید و پیشرفت و فرزانگی برسیم و فکر می کنند با ایجاد اغتشاش و بلوا جلوی ملت ایران را می توانند بگیرد.

کد خبر 1623385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha