باید تلاش کنیم فرهنگ حسینی و علوی بر جامعه حاکم شود

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد تفکر، مکتب و فرهنگ حسینی را مانع بروز آسیب ها در جامعه دانست و گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ حسینی و علوی بر جامعه حاکم شود.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی، اظهار کرد: مردم به جهت ارادت به حضرت سیدالشهدا علیه السلام، به خونخواهی امام حسین (ع) و مبارزه با ظلم و ستم در هر زمان و مکانی در این مراسمات حضور پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: عزاداری برای سیدالشهدا علیه السلام به معنای طرفداری از عدالت، مقابله با ظلم و احیای ارزش‌های الهی و معنای اربعین نیز همین است.

وی با اشاره به اینکه وقتی جمعیتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، این حضور و جمعیت یک قدرت بوده، افزود: قدرت عمومی که برای حمایت از مظلومین عالم، حمایت از ارزش‌های انسانی و اسلامی، عدالت، معنویت، اخلاق، مبارزه با ظلم و ستم شکل می‌گیرد، این کارساز بوده و در طول تاریخ می‌تواند تحول ایجاد کند و  جلوی استعمار، استکبار و ستمگری‌ها را بگیرد.

آیت الله حسینی بیان کرد: این مسیر، راه خدا بوده و چون پروردگار توجه خاصی به حضرت سیدالشهدا علیه السلام، مجالس و محافل ایشان دارد، این کار مایه عزت، برکت در مال، برکت در نفس و برکت در انسان می‌شود و انسان پاکی ویژه‌ای پیدا می‌کند .

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم از جهت انسانی، فرهنگی و معنوی در این مراسمات حضور داشته باشیم.

وی گفت: پیام اربعین همین است که حاکمیت معنویت، اخلاق، عدالت خداخواهی، خداپرستی، حکومت الهی و آنچه که اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و حاکمیت حکومت عدل جهان گستر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را برای سعادت بشر بیان کردند را بیان می‌کنند.

کد خبر 1623394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha