امروز زمین مجازی دست دشمن است

پاسدار ایوب کمالی با اشاره به این که امروز زمین مجازی دست دشمن است، اظهار کرد: حضرت آقا سالها این موضوع را فریاد زدند اما به دلیل عدم تبیین، عدم سواد رسانه ای و همچنین تبدیل نشدن این امر مهم به گفتمان عمومی، تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، یادواره شهدای روستای مراد آباد بلوک با حضور خانواده های معظم شهدا، مردم و مسئولین در محل حسینیه این روستا برگزار شد.

 پاسدار ایوب کمالی در این یادواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به جهاد تبیین در بستر رسانه، گفت: امروز  کلان مفهوم سواد رسانه ای در جهان به یک گفتمان عمومی تبدیل شده اما در ایران با تاخیر وارد ادبیات علمی شده و هنوز به گفتمان عمومی تبدیل نشده  است.

معاون فرهنگی سپاه جیرفت با بیان اینکه غالب فضای مجازی دست دشمن است، ابراز کرد: در ماجرای ۶ مهرماه ۱۳۵۹ که خبر تصرف سوسنگرد و احتمال تصرف اهواز را به امام( ره) رساندند، ایشان فرمودند؛ « مگر جوانان اهوازی مرده اند که اهواز به دست عراقی ها بیفتد» و ۵ روز پس از این جمله امام (ره) نه تنها اهواز به دست عراقی ها نیفتاد بلکه سوسنگرد هم پس گرفته شد.

وی با اشاره به این که امروز زمین مجازی دست دشمن است، اظهار کرد: حضرت آقا سالها این موضوع را فریاد زدند اما به دلیل عدم تبیین، عدم سواد رسانه ای و همچنین تبدیل نشدن این امر مهم به گفتمان عمومی، تاکنون نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

پاسدار کمالی خاطرنشان کرد: تا مادامی به فضای مجازی به دید مشکل نگاه کنیم و با اقدامات کوتاه مدت و مقطعی از قبیل فیلترینگ و غیره به دنبال حل مشکل باشیم اتفاق خاصی نمی افتد.

معاون فرهنگی سپاه جیرفت تصریح کرد: باید به فضای مجازی به عنوان یک مسئله نگریسته شود و به جای پاک کردن صورت مسئله به دنبال حل مسئله با روش های نوین علمی باشیم. 

گفتنی است؛ در پایان یادواره شهدای روستای مراد آباد بلوک پاسدار ایوب کمالی  از خانواده های معظم شهدا، برگزار کنندگان و فعالین فرهنگی و قرآنی با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل کرد.

کد خبر 1623414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha