بیش از ۴۶ هزار خانوار تحت حمایت های امداد/توانمند سازی محرومان در دستور کار امداد است

مومنی با اشاره به خدمات امداد برای اقشار مختلف، گفت:کمیته امداد استان مرکزی  حمایت از بیش از ۴۶ هزار خانوار را بر عهده دارد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مجید مومنی، با اشاره به فعالیت های کمیته امداد در راستای توانمند سازی و حمایت از خانواده های تحت پوشش این نهاد، گفت: کمیته امداد استان مرکزی  حمایت از بیش از ۴۶ هزار خانوار را بر عهده دارد. 

 مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه این نهاد از سال ۹۸ تاکنون بطور میانگین تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۸ خانوار که ( ۸۴ هزار و ۹۴۸ نفر) را شامل می‌شود تحت حمایت دارد، بیان کرد: این افراد در قالب نوع پرونده حمایتی کمک معیشت بگیر، تک و چند خدمتی تحت حمایت امداد قرار دارند. 

وی با اشاره به اینکه این افراد از تمامی خدمات امداد از قبیل پرداخت مستمری، کمک هزینه ازدواج، خدمات تعمیر و ساخت مسکن، تسهیلات اشتغال، کمک هزینه تحصیلی و سایر خدمات بهره مند می شود، گفت:پرداخت کمک هزینه های درمانی از دیگر خدمات این نهاد است. 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اضافه کرد: هزینه های درمانی به مددجویان تحت حمایت به مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱(درقالب فرانشیز و بیماران خاص و صعب العلاج)؛ پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرحهای اشتغال به مبلغ ۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱از اقدامات حمایتی کمیته امداد بوده است.

مومنی با اشاره به اینکه در پرداخت مستمری امداد به افراد نیازمند، این نهاد از سال ۹۸ تاکنون بطور میانگین به تعداد ۴۳ هزار و ۵۳۶ خانوار که شامل ( ۷۸ هزار و ۴۹۹ نفر) هزینه کمک معیشتی پرداخت شده است، ادامه داد: این افراد از خدمات کمک معیشت و همچنین سایر خدمات بهره مند شده اند که ویژگی این افراد نیازمند بیشتر شامل فوت سرپرست، سرپرست سالمند، مطلقه و اقشار نیازمند بوده است.

 وی همچنین ادامه داد: طی سال ۱۴۰۱ جهت خانوار معیشت بگیر با میانگین تعداد ۴۳ هزار و ۲۹۴ خانوار، مبلغ بیش از ۳۴۵ میلیارد تومان پرداخت مستمری صورت گرفته است.

مومنی همچنین از بهره مندی بش از ۱۱ هزار دانش آموز از خدمات امداد استان مرکزی خبر داد و گفت:کمیته امداد امید و پناه نیازمندان، خدمت محور و مردم پایه است. 

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۳ مدارس هیئت امنایی و غیر انتفاعی جهت ثبت نام ۱۰۶۰ دانش آموز تحت حمایت با این نهاد همکاری دارند. 

وی با اشاره به بهره مندی بیش از ۱۱ هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد؛ اضافه کرد: از این تعداد ۹۲ دانش آموز نخبه و ۱۵ دانش آموز از استعدادهای درخشان هستند. 
 وی همچنین ادامه داد: بیش از ۴۵ درصد جمعیت استان مرکزی به صورت مستقیم و ۸۰ درصد به صورت غیر مستقیم با کمیته امداد در ارتباط هستند. 
مدیر کل کمیته امداد استان در پایان ضمن تشکر از خیران و نیکوکاران بیان کرد: در سال گذشته ۶۷ میلیارد تومان مردم به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

کد خبر 1623447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha