اعزام ۲۲۰ کاروان پیاده و سواره به مشهد مقدس/ اجتماع بزرگ هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی گلستان در حرم رضوی

حجت‌الاسلام دیلمی همزمان با ایام شهادت امام رضا (ع) از اعزام ۲۰ کاروان پیاده و ۲۰۰ کاروان سواره از استان گلستان به مشهد مقدس خبر داد.

حجت‌الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهارکرد: دهه پایانی صفر یادآور فداکاری و جانبازی سیدالشهدا (ع) و یاران ایشان و سالروز رحلت رسول اکرم (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) است. صفر، ماه شکستن هیمنه طاغوت و رسوایی جریان انحراف در جبهه یزیدیان، ماه اسارت اهل بیت (ع) و فراگیری چگونگی مبارزه در سنگر جهاد تبیین است. 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: پیامبر اسلام (ص) و خاندان مکرم شان با کار تبیینی و تشکیلاتی در برابر طاغوت های دوران ایستادند و تهدیدها را تبدیل به فرصت کردند.حضرت زینب (س) در کاخ طاغوت، تهدید را به فرصت تبدیل کرد. پیامبر اسلام (ص) در دل تهدیدها و در شرایط خاص و جریان جاهلیت، ابوذرها و سلمان ها را تربیت کرد.

وی ادامه داد: امام حسن (ع) در دل تهدیدها، فرصت پیروزی را از دشمن گرفت. آن هم در زمانی که جریان روانی و تبلیغاتی دشمن به شدت فعال بود. امام رضا (ع) نیز در دل تهدیدها بزرگترین پایتخت و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را در ایران بنا نهاد.

وی خاطرنشان کرد: دهه پایانی ماه صفر، روایت نقش جهاد تبیین و اهمیت مبارزه نرم و تبلیغاتی با جنگ نرم دشمن و فراگیری اینکه چگونه می توان حصر تبلیغاتی و هیمنه دشمن را با جهاد تبیین و کار تشکیلاتی شکست؛ است.

حجت‌الاسلام دیلمی گفت: در دهه پایانی صفر شاهد برگزاری رستاخیز بزرگ عاشورایی پیاده روی اربعین در استان بودیم. مردم استان بیش از ۱۵۰ کیلومتر پیاده روی کردند و با امام جامعه عهد بستند که پای آرمان ها و ارزش ها تا رسیدن به قله ظهور ایستاده‌اند.

وی افزود: در دهه پایانی ماه صفر عملیات فرهنگی اجتماعی نشر خوبی ها را حول محور امام ادامه خواهیم داد. اعزام ۵۰۰ مبلغ به سراسر استان، پویش هر خانه یک حسینیه، ختم قرآن و تلاوت تدبری قرآن کریم و عملیات رسانه ای با نشر فضایل اهل بیت (ع) انجام می‌شود تا روایت دلدادگی مردم ر قامت محلات نشر داده شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: هرساله اعزام کاروان های پیاده به مشهد مقدس را داریم و امسال نیز ۲۰ کاروان پیاده و ۲۰۰ کاروان سواره در قالب تشکل ها و هیئت ها به مشهدمقدس اعزام خواهند شد. همچنین اجتماع ویژه و باشکوهی در روز ۲۴ شهریور ساعت ۸ تا ۱۰ صبح در رواق غدیر در بارگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

کد خبر 1623472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha