احیای لباس سنتی جنوب کرمان محور اولین نشست کارگروه مد و لباس جنوب کرمان

اولین نشست کارگروه مد و لباس جنوب کرمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از جنوب کرمان، اولین نشست کارگروه مد و لباس جنوب کرمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این جلسه، گفت: از آنجایی که جنوب کرمان از سمت غرب با هرمزگان، از شرق با سیستان و بلوچستان و از شمال با مناطق سردسیری همجوار است بنابراین شاهد تنوع آداب و رسوم و فرهنگی هستیم که متاثر از استان های همجوار می باشد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: براساس همین تنوع آداب و رسوم و فرهنگ باید اهداف و برنامه های کارگروه مد و لباس را پیش برد.

وی ابراز کرد: در جنوب کرمان لباس خاصی وجود ندارد که نماد فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این منطقه باشد بنابراین می طلبد کارگروه مد و لباس با سیری در تاریخ به نوع لباس و پوشش مردمان جنوب کرمان واقف شود و این لباس را احیا کند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که باید برای طراحی لباس خاص جنوب کرمان از ظرفیت طراحان این منطقه استفاده کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه اندازی نمایشگاه مد و لباس بتوانیم لباس خاص جنوب کرمان را نه تنها به کشور بلکه به کشورهای حوزه خلیج فارس معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: انجمن مد و لباس می تواند با استفاده از ظرفیت طراحان برای ادارات نیز یک لباس خاص طراحی کند.

کد خبر 1623478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha