مراسم اربعین حسینی امیدآفرین و تمدن ساز است

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه متاسفانه برخی سیاست زدگان می خواهند در مراسم با عظمت اربعین خدشه وارد کنند، گفت: اربعین امیدآفرین و تمدن ساز و موجب یاس دشمنان و منافقان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری امروز (١٧ شهریور) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه مایه افتخار است که بیش از ٢٠ میلیون جمعیت علی رغم همه فتنه ها و تهاجم اقتصادی اما پرشور به سمت کربلا رفتند، اظهار داشت: شجره طوبی دین ریشه در عقل و فطرت انسان دارد که با خون انبیاء و اولیای الهی آبیاری شده است و لذا هیچ چیزی نمی تواند آن را کمرنگ کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی سیاست زدگان می خواهند در مراسم با عظمت اربعین خدشه وارد کنند، گفت: اربعین امیدآفرین و تمدن ساز و موجب یاس دشمنان و منافقان است.

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: دشمنان و منافقان بدانند که مردم ما هرگز دست از مکتب سرخ حسینی و پرچم امید و انتظار مهدوی نخواهند داشت.

حجت الاسلام مختاری گفت: علی رغم طوفان هایی که شیاطین ایجاد کردند اما همواره راه انبیاء و اولیاء باقی مانده و باطل مثل کف روی آب بعد جولان کوتاهی از بین رفته است.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه با اشاره به حادثه خونین 17شهریور سال 1357 این حادثه را عاشورای انقلاب اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه رژیم سفاک پهلوی در این حادثه جمع زیادی از مردم را به شهادت رساند.

حجت الاسلام مختاری همچنین سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) و هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) را تسلیت گفت.

*دولت ابرپروژه راه آهن شرق کشور را چهار ساله به اتمام برساند

وی در ادامه به سفر یک روزه رئیس جمهور به خراسان جنوبی و حضور در بین مردم و کلنگ زنی پروژه راه آهن اشاره کرد و گفت: سفر ریاست جمهوری به خراسان جنوبی فوق العاده و خاص بود، رئیس جمهور با وجود این همه مشغله و تلاش شبانه روزی، سفری خاص و فوق العاده برای خراسان جنوبی در نظر گرفت که تشکر ویژه داریم.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه همزمان با سفر رئیس جمهور به استان ابر پروژه عملیات راه آهن شرق به طول ٩١٠ کیلومتر که ۴٣٠ کیلومتر در استان خراسان جنوبی است، کلنگ خورد، افزود: این پروژه بزرگ ریلی در سال 98 کلنگ خورد اما اقدامی صورت نگرفت و در دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن آغاز شد.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه طبق گفته مسئولان، قرار است این پروژه بزرگ ریلی چهارساله به سرانجام برسد، تاکید کرد: دولت تلاش کند که راه آهن در همین چهار سال به سرانجام برسد و مردم استان از برکات توسعه و پیشرفت استان و ارتباط با حریم رضوی بهره مند شوند.

*مطالبات سیاسی ناحق به اغتشاش کشیده می‌شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالبات سیاسی ناحق که برخلاف خواسته عموم است به اغتشاش کشیده می شود و این اغتشاش با حضور مردم گسترده خنثی می شود، گفت: باید با جهاد تبیین تلاش کنیم که این اتفاقات نیفتد.

امام جمعه موقت بیرجند، مطرح کردن مطالبه نامشروع و نادرست مسئله سکولاریزم یا همان جدایی دین از سیاست را از جمله شبهه افکنی های دشمن برای ایجاد اغتشاش عنوان کرد و گفت: طبق نظریه غالب کارشناسان و علما، سیاست ما عین دیانت ما است و دین نمی تواند در این زمینه(سیاست) بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام مختاری گفت: قطعا پشت همه حرف هایی که در داخل در مورد جدایی دین از سیاست زده می شود منافقین و کفاری هستند که هدف اصلی آن از بین بردن دین است، چراکه دین مانع اهداف ظالمانه آنها است.

وی افزود: کسانی که چهل سال قبل توسط مردم از کشور اخراج شدند، امروز با القای باطل بدنبال فریب مردم هستند اما کور خواندند مردم ما هرگز چنین اشتباه و توهمی را نمی پذیرند، چراکه اینها منطق شان سلطه و چپاول است و تنها راه مقابله اینها قوی شدن است.

*کشور در حال قوی تر شدن است

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: امروز با دولت انقلابی و همگرایی قوای انقلابی، کشور پیوسته در حال قوی تر شدن است و دشمنان کشور خواب تجدید سلطه بر ایران حسینی و مهدوی را به گور خواهند برد.

حجت الاسلام مختاری اظهارداشت: ما ملت ایران پای انقلاب و نظام اسلامی تا پای جان ایستاده ایم و هرگز به هیچ دشمنی اجازه براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نخواهیم داد.

وی تاکید کرد: رسما اعلام می کنیم از هر مسئولی که به جای دغدغه دین و خدمت به مردم دغدغه میز و جیب و دنیا را داشته باشد، با هر اسم و رسم، جناح و باند و لباسی که باشد اعلام برائت میکنیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: به براندازان اعلام می کنیم که اگر دست از فتنه برندارند و منطق عزت ایرانی و اسلامی را نپذیرند و بخواهند مزدوری بیگانگان کنند نظام اسلامی با آنها سخت برخورد خواهد کرد.

کد خبر 1623510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha