قیام 17 شهریور مقدمه‌ای بر آغاز مرحله نهایی قیام ملت ایران و سقوط رژیم ستم شاهی بود

حجت الاسلام ایمانی تبار به مهم ترین درس قیام هفدهم شهریور پرداخت و گفت: قیام خونین 17 شهریور سال 1357 و قتل‌ و عام‌ مردم‌ تهران‌ به باور بسیاری از کارشناسان و تاریخ پژوهان، مقدمه‌ای بر آغاز مرحله نهایی قیام ملت ایران و سقوط رژیم ستم شاهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «اسلام ایمانی تبار» ظهر امروز (17 شهریور ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه قرآن نسخه شفا بخش و هدایت بشریت است، اظهار کرد:قرآن کریم آخرین نسخه هدایت و پیشرفت و تنها راه رسیدن به کمال الهی است.

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: در ابتدای سوره بقره ذکر شده که تنها کسانی می توانند از هدایت قرآنی بهرمند شوند که مزین به صفت تقوای الهی، یعنی انجام واجبات و ترک محرمات و گناهان باشند. « الم  ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فیهِ هُدیً لِلْمُتَّقینَ»

وی به اربعین حسینی و ثواب زیارت از لسان مبارک امام محمدباقر (ع) اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی به عنوان ام القرای اسلام شاهد خیزش و خروش عاشقان سید الشهداء (ع) بود که از هر جایی خود را به خیل و سیل عاشقان آن حضرت رساندند و یا در همایش جاماندگان اربعین حسینی در تکایا و محافل اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عشق و ارادت خود را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام ایمانی تبار ادامه داد: امام محمد باقر (ع) می فرماید:« اگر مردم می‌دانستند که در زیارت قبر حسین بن علی علیه‌السلام چه اجر و ثوابی است، حتماً از شوق و ذوق قالب تهی می‌کردند و به خاطر حسرت‌ها نفس‌هایشان به شماره افتاده و قطع خواهد شد».

امام جمعه موقت پاتاوه بیان کرد: حضرت فرمودند: «کسی که از روی شوق و ذوق به زیارت آن‌ حضرت رود، خداوند متعال هزار حج و هزار عمره قبول شده برایش می‌نویسد، اجر و ثواب هزار شهید از شهدای بدر، را برایش می نویسند».

وی افزود:بر اساس آمارها بیش از 22 میلیون نفر در پیاده روی اربعین شرکت و خود را در ایام اربعین به کربلای معلی و بین الحرمین رساندند.

حجت الاسلام ایمانی تبار اربعین را نماد حقانیت و رسانه مظلومیت آل الله دانست و افزود: اربعین نشانه و طلیعه ظهور منجی عالم بشریت و اقیانوس با عظمت جوشش و خروش حسینیان زمان در مقابل استکبار جهانی است.

خطیب موقت نماز جمعه پاتاوه تصریح کرد: بزرگذترین ننگ و عار برای رسانه های جهانی است که زیر سلطه اتاق فکر استکبار جهانی قرار گرفته اند و چشم خود را بر این حرکت بی نظیر تاریخی بستند تا شاید بتوانند مانع از عبرت پذیری جهانیان شوند، ولی به قول شاعر «چراغی را که ایزد برافروزد عدو گر پف کند ریش و ریشه اش با هم بسوزد».

وی با بیان اینکه رسانه های جهانی و تحلیل گران غربی، غرب زده و رصد کنندگان این حرکت تاریخی، در حقیقت اربعین را بزرگ ترین تهدید برای نابودی هیمنه و سیستم های خود قلمداد کرده اند، بیان کرد: تحلیل گری در خبرگزاری رویترز گفته «اربعین اژدهایی است که جهان غرب را خواهد بلعید».

حجت الاسلام ایمانی تبار به درس های اربعین گریزی زد و گفت:مهم ترین درس اربعین این است که ما باید روزانه درس امامت و امام محوری را مرور کنیم.، ما باید نسبت به امام عصر خود و امام در پشت پرده غیبت معرفت و محبت بیشتری پیدا کنیم.

امام جمعه موقت پاتاوه با بیان اینکه باید فریادگر امام زمان خود باشیم، اظهار کرد: باید از این فرصت بی نظیر نهایت استفاده را برای معرفی امام زمان به جهانیان استفاده کنیم و از خداوند متعال بخواهیم که وجود ما را وقف امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بدهد.

حجت الاسلام ایمانی تبار به قیام خونین 17 شهریور اشاره و بیان کرد: امروز شاهد فرارسیدن یکی از خونین ترین، ماندگارترین و جاودانه ترین روزهای انقلاب اسلامی هستیم.

وی ابراز داشت: ملت ما به ویژه جوانان عزیز و آینده سازان این مرز و بوم و از همه مهمتر رسانه های فردی، جمعی، سیستمی و اصحاب فکر، فرهنگ و هنر باید آگاهی کامل نسبت به تاریخ انقلاب خود داشته باشند.

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: اندیشمندان و اصلاحگران گفته اند «هر قوم، ملت و گروهی که پیشینه خود را فراموش نمود، قطعا در تاریخ گم خواهد شد و هرگز روی رستگاری را به خویش نخواهد دید».

حجت الاسلام ایمانی تبار ادامه داد: امروز سالروز قیام هفدهم شهریور ماه مردم شجاع ولی بی دفاع، ملت بصیر، ولایی و خداترس در تهران است که به جرم لبیک گفتن به فریاد الهی آسمانی امام، قائد و رهبر خود توسط رژیم سفاک و خونریز شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند و این قیام تاریخ ساز و شکوهمند در تقویم انقلاب جزو شعائر الله و ایام الله هر ساله گرامی داشته می شود.

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: قیام هفدهم شهریور ماه 57 به اندازه ای رنگ خون و شهادت به خود گرفت که برای تاریخ شکوهمند انقلاب ملقب به جمعه سرخ و خونین و برای تاریخ سیاه شاهنشاهی به جمعه سیاه آن رژیم مشهور گشت.

وی به مهم ترین درس قیام هفدهم شهریور پرداخت و بیان کرد: قیام خونین 17 شهریور سال 1357 و قتل‌ و عام‌ مردم‌ تهران‌ به باور بسیاری از کارشناسان و تاریخ پژوهان، مقدمه‌ای بر آغاز مرحله نهایی قیام ملت ایران و سقوط رژیم ستم شاهی بود.

حجت الاسلام ایمانی تبار ادامه داد: کشتار بی‌رحمانه‌ مردم‌ در آن‌ روز تجلی‌ واقعی‌ و نمایشگر رفتار و سیاست رژیمی‌ بود که‌ سعی‌ می‌کرد با فریب‌کاری‌ از خود چهره‌ای‌ صلح‌دوست‌، آزادی‌خواه‌ و مخالف‌ با فساد نشان دهد.

امام جمعه موقت پاتاوه افزود: کارشناسان معتقد هستند شهادت مظلومانه مردم بی دفاع در میدان ژاله که به میدان شهدای تهران تغییر نام یافت در حقیقت نظریه‌ امام‌ خمینی(ره)‌ را در دروغ‌گویی‌ و فریب‌کاری‌ رژیم‌ به‌ اثبات‌ رساند و مردم‌ را برای‌ سرنگونی‌ رژیم‌ مصمم‌تر کرد.

وی با اشاره به مناسبت های 28 صفر، رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، گفت: مناسبت بسیار مهم و باعظمتی که در هفته آینده شاهد آن هستیم، ارتحال نبی اعظم الهی حضرت محمد بن عبدالله (ص) بوده و این روز در تقویم تاریخ اسلام به عنوان مصیبت بار ترین روز به شمار آمده است.

حجت الاسلام ایمانی تبار پیامبر گرانقدر الهی را مظهر رحمت در عالم دانست و ادامه داد: آن وجود مقدس، نماد و نشانه رستگاری و رهیدن تا خدای متعال و حلقه اتصال فرش تا عرش، ملک تا ملکوت، خود تا خدا، و عالم خاک تا عالم پاک است.

امام جمعه موقت پاتاوه به سنگینی رحلت نبی اعظم الهی در کلام امام علی علیه السلام اشاره و ابراز داشت: امام علی(ع) پیکر پاک پیامبر(ص) را مخاطب ساخته و می گوید: «پدر و مادرم فدایت باد، با مرگ تو نبوت و وحی قطع شد، مصیبت تو آن قدر بزرگ است که عموم مردم در آن به طور یکسان عزا دارند و اگر ما را امر به صبر نفرموده بودی، گریه و اندوه همیشگی مان در برابر مصیبت تو ناچیز بود، امّا چه می توان کرد، چون مرگ چیزی است که قدرت بر دفع آن نیست، بنابراین گریستن مشکلی را حل نمی کند، باید به رضای خدا راضی بود، روح پاک تو در جوار قرب خدا قرار می گیرد، در آنجا برای ما دعا کن ».

وی به درس های رفتاری از وجود مقدس پیامبر(ص) از زبان بزرگ ترین یار، شاگرد و جانشینش اشاره و ادامه داد: یکی از درس های مهم که می توان از وجود آن حضرت گرفت، همانا تواضع و فروتنی و ادب بسیار بالایی بود که نسبت به مردم داشت، به گونه که امام علی(ع) در وصف او می فرماید « رسول الله (ص) بر روی زمین غذا می خورد و چون بندگان می نشست» درس دیگری که در سبک زندگی آن حضرت به وضوح نمایان بود، همانا پرهیز و دوری نمودن از تشریفات ظاهری بود که امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم.

کد خبر 1623517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha