نگاه تمدن ساز به اربعین/ روحیه جهادی باید همراه با برنامه باشد

حجت الاسلام اسماعیل پور نگاه ما به اربعین را نگاه دشمن شکن، فرج آور و تمدن ساز دانست و گفت: نگاهی که شیعه باید به اربعین داشته باشد این است که اربعین یک نمایش جهانی از قدرت شیعه است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رجب اسماعیل پور_ امام جمعه موقت سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱۷ شهریور) با تاکید بر اینکه تقوی برای ما انسان ها قوت تشخیص ایجاد می کند اظهار کرد: این تشخیص برای این است که در گرفتاری های دوره و زمان خود بتوان سره را از ناسره مشخص کرده و دچار انحراف نشویم.  

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور خواستار اعلام برنامه های کوتاه و بلند مدت دولت در این زمینه شد و افزود: وضعیت اقتصادی مشکل محسوس و مبرهنی برای کشور است و دولت می بایست یکسری برنامه هایی جهت مسکن بودن این فشارها به مردم ارایه دهد.  

حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: ارایه نقشه راه چه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و چه در قالب مصوبات دولت باید در سطح عالی در همه جای کشور اجرا شود.  

وی تصریح کرد: روحیه جهادی باید همراه با برنامه باشد و مسئولین ما بدانند برای چه جهاد می کنند.
 
حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به گذشت هفته دولت بیان کرد: بهتر است که مسئولین چه شهرداری، بخشداری و ... بیایند و به مردم گزارش دهند که چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی قرار است انجام شود، شاید با این گزارش دادن ها بعضی از علت هایی که ما نمی دانیم چرا کاری انجام نشده، کمی مردم را آرام کند.  

وی با استناد به فرمایشات رهبری مبنی بر حضور در بین مردم، به مشکل قیمت برنج اشاره و خواستار ارایه برنامه ها و راهکارهای دولت در این زمینه شد و افزود: حضور در بین مردم و پاسخگویی به موقع باعث می شود بدانیم چه کسی در همین شهر ما بحث تغییر کاربری ها را مدیریت می کند، تولید برنج ما اضافه شده یا تولید شن و ماسه اضافه شده است! خیرات و برکاتش کجاست!  

حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: این وظیفه دولتمردان است که گزارش دهند، رییس جمهور که نمی تواند تمام این گزارشات را ارایه کند و نمایندگانش مانند  استاندار و فرماندار و... باید در جمع مردم گزارش دهند و رفتن در دل مردم و نشست و برخواستن ها با مردم است که می تواند آنها را در مقابل مشکلاتی که پیش می آید صبورتر کند.  

وی در ادامه از همه کسانی که در برپایی مراسمات دهه صفر زحمت کشیدند قدردانی کرد و افزود: حرکتی که در روز اربعین اتفاق افتاد بسیار خوب و پرشور بود و امیدواریم خدواند به اینگونه حرکات بیش از پیش برکت دهد.  

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به اینکه نگاه دشمن به اربعین این است که می خواهد آنرا محصور کرده و در نطفه خفه کند، گفت: اما شواهد نشان می دهد که این اتفاق نخواهد افتاد.  

وی نگاه ما به اربعین را نگاه دشمن شکن و فرج آور و تمدن ساز دانست خاطر نشان کرد: نگاهی که شیعه باید به اربعین داشته باشد این است که اربعین یک نمایش رسمی و جهانی از قدرت شیعه است.  

حجت الاسلام اسماعیل پور ادامه داد: همین حرکت ها است که دشمن را ترسانده و دست و پا می زند.

وی به فرمایش حضرت آقا مبنی بر اینکه اسراییل 25 سال دیگر را نمی بیند اشاره و با تاکید بر اینکه زمینه باید برای فرج امام عصر (عج) فراهم شود افزود: می بینید که خودشان بیشتر عجله دارند و اکنون چه اتفاق هایی در نظم جهانی در درون اسراییل و صهیونیست در حال رخ دادن است.  

حجت الاسلام اسماعیل پور همچنین خواستار دقت در زیارت اربعین و جمله ای که اساس زیارت اربعین است «امام حسین(ع) تمام هستی اش را فدا کرد برای اینکه ما و جامعه از جهالت فاصله بگیریم و ...» شد و گفت: آنچه که دارد در جهل مدرن و جامعه جهانی اتفاق می افتد این است که دشمن تمام تلاشش را می کند تا بر روی حقایق پرده بگذارد و ابزار مهمش در دوره ما رسانه، فضای مجازی، اینترنت و... است.  

وی تصریح کرد: اگر دشمن حرکتی را شروع کرده بخاطر این است که روی جهل جامعه حساب کرده است همانگونه که جهل مردم باعث شد امیرالمومنین(ع) نتواند آنطور که باید حکومت کند، درباره سیدالشهدا هم همین اتفاق افتاد زیرا دشمن به قدری روی جهل مردم کار کرد که مردم از سیدالشهدا فاصله گرفتند.  

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به روز جهانی نهضت سواد آموزی، اظهار کرد: بحث علم، پژوهش، دانایی و فرار از نادانی به قدری مهم است که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری با همه تاکیداتی که دارند اولین توصیه ایشان در قالب توصیه های هفت گانه علم و پژوهش است.

وی افزود: اما جنس علم و جهلی که از آن حرف زده میشود این است که ببینیم آیا انسان در لحظه حساس در کنار امام زمان خود می ماند یا نمی ماند.  

حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: اینکه بدانیم برای امام زمان(عج) خود چکار می کنیم خیلی مهم است زیرا خیلی ها نماز شب خوان بودند و اما در مقابل امام علی(ع) و امام حسین(ع) و ... ایستادند.  

وی با تاکید بر اینکه این جهل است که نتوانیم امام زمان خود را تشخیص دهیم اظهار کرد: تلاش ما بر معرفت افزایی زیاد است و توجه به اینکه اربعین و زیارت اربعین می خواهد ما را به چه برساند.  

حجت الاسلام اسماعیل پور با بیان اینکه اگر به سیره آیت الله بروجردی، آیت الله بهجت، آیت اله سیستانی، امام(ره) و ...  توجه کنیم درمی یابیم که این توسلات و ارتباط معنوی علما با ائمه و بارگاهشان، نکته بسیار مهمی در ایجاد دانایی است و افزود: اشک به امام حسین(ع) به بحث دانایی و علم آموزی کمک می کند.  

وی همچنین بر ضرورت دقت بر روضه ها و مصیبت هاییکه بر سیدالشهدا وارد شده تاکید کرد و ادامه داد: دقت به این روضه ها و اینگونه توسلات برکتی بر دانسته های ما میشود و به ما قدرت داده و همچنین به نمازها و اعمال عبادی ما روح می دهد.

کد خبر 1623539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha