اربعین حسینی نمایش شکوه و عظمت عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است

حجت الاسلام کریمی گفت: اربعین حسینی نمایش شکوه و عظمت عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام است که می‌توان آنرا موجب بازخوانی قیام عاشورا دانست.

حجت الاسلام هوشنگ کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن اربعین حسینی ،گفت:  زیارت اربعین، یکی از مهم ترین محورهای حیاتی فرهنگ شیعه است که همواره شیعیان راستین با این نشانه در طول تاریخ شناخته می شدند.

امام جمعه موقت سرپل ذهاب افزود:با مروری اجمالی بر زیارت اربعین ، می‎ توان راز این اهمیت را دریافت. این ارادتنامه که از سوی امام صادق علیه السلام، خطاب به حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام صادر شده و «صفوان بن مهران جمال» آن را منتشر ساخته و به دست اهلش رسانده، امروزه می تواند بهترین و کاربردی ترین درس‎ها را برای ما به همراه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: خداوند محبت و عشق به اباعبدالله را در دلهای مردم قرارداده‌است و خیل عظیم عاشقان ابی عبدالله در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرده و عظمت و شکوه این مراسم را به نمایش گذاشتند. 

حجت الاسلام کریمی تصریح کرد: در  شهرستان سرپل ذهاب که بواسطه در مسیر کربلا بودن میزبان زوار اربعین حسینی بود پذیرایی و میزبانی شایسته‌ای از زائرین انجام داد که قابل تقدیر است. 

امام جمعه موقت سرپل ذهاب اظهار کرد:  شکی نیست که این نظام و مملکت با فرهنگ حسینی و درس گرفتن از قیام عاشورا فتنه‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشته است و تمام مسئولین مملکتی از صدر تا ذیل مدیون خون اباعبد الله الحسین علیه السلام هستند.

وی در پایان گفت:هر ساله در حماسه اربعین از مذاهب، ادیان و ملیت های مختلف حضور پیدا می کنند که باید قدر این نعمت الهی را دانست و از آن نهایت استفاده را انجام داد چرا که اربعین نمادی از اقتدار و قدرت امت اسلامی است.

کد خبر 1623544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha