اجرای طرح «مسجد، مدرسه و خانواده» در مدارس زنجان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری طرح «مدرسه، مسجد و خانواده» در راستای تبدیل شدن مدرسه به کانون تربیتی محله و مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت مسجد و محل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت های پرورشی و فرهنگی در مدارس استان اظهار کرد: با تلاش هایی که صورت گرفته است سهم هر دانش آموز از سرانه اردویی افزایش یافته است.

وی از تخصیص اعتبارات لازم در جهت پیشبرد فعالی تهای حوزه پرورشی خبر داد و افزود: درخصوص تامین منابع انسانی اقدامات قابل قبولی انجام گرفته و درحال پیگیری هستیم امیدواریم بتوانیم قسمت اعظمی از کمبود نیروی انسانی در حوزه پرورشی را  مرتفع نماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان به اجرای مطلوب فعالیت های پرورشی، جشن های تکلیف، روزه اولی ها اشاره کرد و گفت: اجرای چنین برنامه هایی در راستای تقویت ساحت اعتقادی و عبادی دانش آموزان لازم و مهم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه پیوند «مدرسه، مسجد و خانواده» در راستای تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله و مشارکت فعال دانش آموزان در فعالیت مسجد و محل در طول سال اجرا می شود، گفت: دانش آموزان در این طرح از راهبری و هدایت ائمه جماعت در طول سال تحصیلی بهره مند می شوند.

میرزایی با تاکید بر اقامه نماز در سطح مدارس از برگزاری برنامه فراگیر پرورشی مدارس در سال پیشرو با عنوان هدف پایه ایمان خبر داد و گفت: این برنامه با شناسایی آسیب ها و چالش ها در حوزه فعالیت های پرورشی در حال برنامه ریزی برای رفع موانع و مشکلات با کمک همه ارکان مدرسه به ویژه اولیا اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش زنجان با بیان اینکه امسال در معاونت پرورشی ۵ هدف پایه را دنبال خواهیم کرد، افزود: هدف پایه خردورزی و خود مراقبتی، با یک اقدام موثر، گفت‌وگو و پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، هدف پایه ایمان با برنامه تمهید نماز جماعت در مدرسه، هدف پایه امید با اقدام هر دانش آموز حداقل دو روز اردو، هدف پایه هویت با اقدام هر دانش آموز عضو یک تشکل دانش آموزی، هدف پایه نشاط با اقدام هر دانش آموز حداقل یک مسابقه و جشنواره در این برنامه، مورد توجه است.

توجه جدی به ایجاد فرصت در مدارس برای ایفای نقش فعال دانش آموزان در طراحی، اجرا و برنامه ریزی برنامه های دانش آموزی مدارس در قالب تشکل ها و هیئات دانش آموزی و راهبری مدیران و مربیان از مسائل دیگر مورد تاکید معاونت پرورشی و فرهنگی استان زنجان بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1623580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha