تجدید بیعت با امام زمان(عج) رویکرد جامعه محوری برنامه های بزرگداشت نهم ربیع الاول باشد

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه نهم ربیع الاول روز تجدید بیعت با امام زمان(عج) است، گفت:ما باید در رکاب بودن خود را محک بزنیم و پای کار باشیم تا امام اهداف عالیه را عملی کند و در سایه سار آن امنیت و آرامش و حل شدن مشکلات جامعه اسلامی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا نصوری- مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) مازندران امروز(۱۸ شهریور) در نشست شورای سیاستگذاری مهدویت این خطه از شمال کشور با اشاره به تقارن سالروز آغاز زعامت و امامت امام زمان(عج) با بازگشایی مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه ها و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار بین اقشار مختلف به ویژه نوجوانان و جوانان از سنگر تعلیم و تربیت می باشد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم شاهد ریل گذاری برای بیعت با مهدی موعود(عج) در جامعه اسلامی باشیم، افزود: باید برای تجدید میثاق و عهد با حضرت حجت (عج) آرمان‌ها، اهداف و دغدغه‌های حضرت را بشناسیم و محبت، عواطف و احساسات خود را در راه حضرت و آنچه حضرت می‌پسندند، صرف کنیم.

حجت الاسلام نصوری باا تاکید براینکه ادارات و دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های فرهنگی باید پایگاه هایی برای ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت باشند، گفت: انجام اقدامات مشترک بین تمامی نهادها، ادارات، نیروهای مسلح، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ورزش و جوانان، حوزه های علمیه و ... با محوریت بزرگداشت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) مورد انتظار است.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع مهدویت در رشته های نقاشی، روزنامه دیواری، قصه نویسی و... ویژه دانش آموزان خبر داد و افزود:مراسم عمامه گذاری طلاب نیز در این مناسبت تاریخی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نصوری خطاب به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار پوشش وسیع مراسم روز نهم ربیع الاول و انتشار گسترده اخبار فعالیت های مهدوی به همت خبرگزاری ها و رسانه های محلی، برگزاری مسابقات مهدوی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، اکران فیلم های مناسب با فرهنگ مهدویت و انتظار و برپایی نمایشگاه های فرهنگی هنری با موضوع مهدویت شد و ادامه داد: همچنین انتظار می رود حوزه هنری استان با همکاری شورای سیاستگذاری، تبلیغات اسلامی و شهرداری ها نسبت به تجلیل از فعالان مهدویت، برگزاری مسابقات هنری و پشتیبانی از مراسم پیاده روی و اجتماعات منتظران شهرها و...اهتمام ویژه داشته باشند.

وی از برگزاری حلقه های معرفتی، همایش و جلسات پرسش و پاسخ و رفع شبهات با رویکرد مهدویت به همت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خبر داد و افزود: جشن روز نهم ربیع الاول امسال همانند جشن روز عید غدیر با برپایی موکب های فرهنگی و پذیرایی در سطح شهرستان ها برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه صدا و سیما باید نسبت به برگزاری نشست ها و گفتگوهای مهدوی، تولید و پخش برنامه های مهدوی(تله فیلم، انیمیشن، مستند) و تولید و پخش پویانمایی و کلیپ مهدوی اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: همایش انتظار و شهادت به مناسبت هفته دفاع مقدس و نهم ربیع الاول به همت نیروهای مسلح برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری عصر شعر مهدوی و مسابقات کتابخوانی مهدویت و انتظار در دستور کار اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران قرار دارد، افزود:  ترویج فرهنگ وقف مهدوی،   انجام قربانبی به نیت تعجیل در فرج و سلامتی امام مهدی(عج) و قرائت زیارت آل یاسین و دعای فرج نیز از جمله برنامه های محوری اداره کل کمیته امداد و اوقاف و امورخیریه استان در ایام نهم ربیع الاول است.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه حوزه های علمیه برادران و خواهران برای ترویج و تبیین محتوای مهدوی کمک کار بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) مازندران باشند، گفت: انتظار می رود اجتماع عظیم نوجوانان و جوانان به مناسبت نهم ربیع الاول در استان گردهم آیند.

وی با بیان اینکه نهم ربیع الاول روز تجدید بیعت با امام زمان(عج) است، خاطرنشان شد: برنامه های این مناسبت مذهبی باید با محوریت مردم و به صورت مردمی برگزار شود. 

حجت الاسلام نصوری از برگزاری نشست های علمی مجازی و حقیقی با محوریت مراکز علمی و دانشگاهی و مسابقه حدیث خوانی با محوریت چهل حدیث از امام زمان(عج) و چهل حدیث درباره امام عصر(عج) خبر داد و گفت: برنامه های مهدویت باید از سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) تا نیمه شعبان سالروز ولادت آن حضرت تداوم داشته باشد.

کد خبر 1623589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha