برگزاری مرحله استانی آزمون‌های معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن در کرمانشاه

سهیلی گفت: مرحله استانی آزمون‌های معارفی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن در کرمانشاه ۱۳ مهرماه جاری برگزارمی شود.

ساحل سهیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات معارفی ،گفت: زمان برگزاری مرحله استانی رشته‌های «صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و معارف قرآن (اهل تشیع و تسنن)» بر اساس شیوه‌نامه مسابقات روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه به صورت همزمان و سراسری برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: برگه‌های پاسخنامه شرکت‌کنندگان مرحله شهرستانی جهت تصحیح متمرکز به ادارات امور قرآنی استان‌ها ارسال می‌شودو پس از تصحیح پاسخنامه‌ها، نمرات متسابقین به تفکیک رشته و جنسیت به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال شده است.

وی با اشاره به نحوه محاسبه نمره کل، خاطر نشان کرد: محاسبه براساس تعداد پاسخ صحیح و نمره کل رشته ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن از ۱۸۰ و دیگر رشته‌ها از ۱۲۰ است و  نتایج و نفرات راه یافته به مرحله استانی پس از جمع‌بندی نتایج ارسالی استان‌ها توسط آن مرکز، متعاقباً اعلام خواهد شد بنابراین تا پیش از اعلام رسمی نتایج، امکان معرفی راه یافتگان استانی وجود ندارد.

سهیلی تصریح کرد:بخش معارفی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتیِ کشوری و نهاییِ کشوری و در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، معارف قرآن کریم در بخش تخصصی و ترجمه سوره‌های مبارکه یاس و الرحمن در بخش عمومی برگزار می‌شود. بخش عمومی این مسابقات تنها در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: آزمون معارفی مسابقات سراسری قرآن به صورت کتبی و با در نظر گرفتن استانداردهای آزمون‌های کنکور سراسری برگزار خواهد شد ودستورالعمل و نحوه برگزاری آزمون‌های مرحله استانی متعاقباً اعلام وشرکت‌کنندگانی که در سامانه ثبت‌نام نکرده باشند از چرخه مسابقات حذف می‌شوند.

کد خبر 1623662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha