از انتخاب یک مشاور در هر شهرستان تا راه اندازی پلاتو

حجت الاسلام سید احمد حسینی از انتخاب یک مشاور در هر شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به بومی بودن این مشاورین از ظرفیت آنها در جهت شناسایی ظرفیت های حوزه فرهنگ و هنر و همچنین بررسی مشکلات این حوزه در هر شهرستان استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در سفر به شهرستان فاریاب با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در این دیدار، گفت: در سطح جنوب کرمان به ویژه در شهرستان فاریاب هنرمندانی داریم که می توانند در سطح ملی و حتی بین المللی حرف برای گفتن داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عمل به منویات مقام معظم رهبری را در اولویت برنامه ها دانست و ابراز کرد: جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری است و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می توانند با استفاده از ظرفیت هایی که دارند در تحقق جهاد تبیین گام بردارند.

وی اظهار کرد: در راستای عدالت فرهنگی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همچون جشنواره ها از مرکز استان تمرکز زدایی شده است.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری این اداره کل براساس سیاست های کلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را برعهده دارد و مجری برنامه های فرهنگی هنری موسسات و انجمن ها می باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه تامین زیرساخت های فرهنگی هنری در فاریاب پیگیری می شود، عنوان کرد: یکی از دغدغه های هنرمندان این شهرستان نبود مجتمع فرهنگی هنری است که امیدواریم با حمایت فرماندار بزودی زمین به احداث این مجتمع اختصاص داده شود.

وی ابراز کرد: تاکنون فعالیت های فرهنگی هنری در جنوب کرمان برنامه محور بوده است و برای توسعه فرهنگ و هنر جنوب کرمان نیازمند اجرای رویدادهای فرهنگی هنری هستیم.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: باید برای هر شهرستان مطابق با آداب و رسوم و فرهنگ آن، یک رویداد یا چند فرهنگی هنری تعریف شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب با بیان اینکه که تمدن ما هویت ماست، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرهنگ عمومی را مطرح می کند یعنی خرده فرهنگ های گذشته را احیا و تقویت کنیم.

 وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به زیبایی می فرماید؛ فرهنگ مثل هوای تازه است پس باید برای ارتقای فرهنگ تلاش کنیم و برای تحقق این مهم نیاز به همراهی و همکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه داریم.

حجت الاسلام حسینی از انتخاب یک مشاور در هر شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به بومی بودن این مشاورین از ظرفیت آنها در جهت شناسایی ظرفیت های حوزه فرهنگ و هنر و همچنین بررسی مشکلات این حوزه در هر شهرستان استفاده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از راه اندازی پلاتو در هشت شهرستان جنوبی خبر داد و عنوان کرد: این مهم در نشست شورای اداری جنوب کرمان مصوب شده است و بر همین اساس شهرداری ها موظف شدند از سرانه فرهنگی که در اختیار دارند در هر شهرستان یک پلاتو احداث کنند.

وی تصریح کرد: ما در کف میدان هستیم تا مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را تا حد ممکن رفع کنیم و البته در این راه نیازمند حمایت و همراهی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه هستیم.

کد خبر 1623669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha