یکی از بهترین سوژه های دفاع مقدس رونمایی می شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: «نان بلوط می‌خوریم و با برنو می‌جنگیم» به عنوان نخستین پوستر دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «سلمان خواست خدایی» امروز (۱۸ شهریور ماه) در دیدار نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به همایش نکوداشت تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت به مناسبت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این همایش در روز ۲۹ شهریور با تجلیل حدود چهار هزار نفر در همه شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تجلیل از حدود چهار هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و فعالان این حوزه از اقشار مختلف، گفت: این همایش در سالن دانشگاه یاسوج با حضور اقشار مختلف مردم، طلاب، فرماندهان جبهه و جنگ، پیشکسوتان، جامعه پزشکی و حدود ۱۴ قشر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در حاشیه این آئین دو نمایشگاه ویژه برادران و خواهران پیش بینی شده و در این نمایشگاه‌ها دستاوردهای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین سازمان‌های نقش آفرین در دوران جبهه و جنگ فعالیت‌های آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

سرهنگ خواست خدایی ادامه داد: با همکاری تیپ ۴۸ فتح استان فضاسازی لازم نیز انجام می‌شود و این همایش با محوریت امام جمعه و فرمانده ناحیه مقاومت هر منطقه در ۹ منطقه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: می‌طلبد که ائمه جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تشریح هفته دفاع مقدس، اطلاع رسانی برای برگزاری باشکوه آئین تجلیل از رزمندگان استان را در دستور کار داشته باشند.

وی بیان کرد: بعد از آئین تجلیل از رزمندگان استان، به صورت ویدیو کنفرانسی مشروح سخنان مقام معظم رهبری در این همایش کشوری پخش خواهد شد.

سرهنگ خواست خدایی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ تحمیلی در یاسوج مشغول به تحصیل بوده، گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی یک پوستر در آن یک فرد عشایری با لباس محلی که بالای آن نوشته بود «نان بلوط می‌خوریم و با برنو می‌جنگیم» به عنوان نخستین پوستر دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد را مشاهده کردم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این موضوع به ذهن بنده رسید و در نشست ویدیو کنفرانسی با سردار کارگر مطرح شد و وی به مسئول فرهنگی بنیاد دستور داد که این موضوع در روز همایش به صورت سراسری پخش شود.

وی ادامه داد: این پوستر به عنوان نخستین پوستر دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه بویراحمد رونمایی می‌شود، زیرا این خط برای گفتن حرف‌های بسیاری دارد که علاوه بر ناامیدی دشمن، دوستان را امیدوار کرد.

سرهنگ خواست خدایی گفت: این به عنوان یکی از بهترین سوژه‌های دفاع مقدس امسال مطرح شده و در آئین تجلیل از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه بویراحمد رونمایی و به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه کشوری از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

کد خبر 1623675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha