اجرای مطالعات طرح هادی در 1315 روستای کردستان

رسولی از اجرای مطالعات طرح هادی در یک‌هزار و 315 روستای کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، سعید رسولی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کردستان در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان اظهار کرد: تاکنون در یک‌هزار و ۳۱۵ روستای استان کردستان مطالعات طرح هادی اجرا شده است و سالیانه در ۱۰ درصد روستاها بازنگری طرح هادی نیز صورت می‌گیرد.

وی ایجاد نکردن زیرساخت‌ها را عامل مؤثری در مهاجرت روستانشینان مطرح کرد و افزود: امسال ۲۰۰ هکتار زمین اراضی ملی و کشاورزی درجه سه را برای الحاق به محدوده طرح هادی روستاهای استان شناسایی کردیم که در طرح ملی مسکن نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان کردستان ادامه داد: ۱۲ هزار نفر از جمعیت روستایی ما برای سکونتگاه‌های شهری ثبت‌نام کرده‌اند که ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستاها می‌تواند باعث ایجاد انگیزه و امید در روستاییان شود.

وی تصریح کرد: امسال باید ۵ هزار قطعه زمین روستایی را تفکیک کرده و در اختیار جامعه هدف قرار دهیم تا به محدوده زمین‌های روستایی الحاق شود.

مهاجرت معکوس نتیجه توسعه و اشتغال‌زایی در روستاها است

محمد جباری، دادستان سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: بحث مهاجرت معکوس به روستاها معطوف به قوانین و مقرراتی است که در این زمینه وجود دارد و قوانین حمایتی بسیاری در این زمینه به عنوان یکی از شاهراه‌ها و مؤلفه‌های اساسی خودکفایی وجود دارد.

وی بیان کزد: در واقع مهاجرت معکوس یکی از نتایج توسعه و اشتغال‌زایی در روستاها به شمار می‌رود و باید به این مهم توجه شود.

جباری تصریح کرد: ترک فعل‌هایی در اجرای قانون وجود دارد که توجه جدی را می‌طلبد، به عنوان مثال قانون حمایت از تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد می‌تواند شامل روستاییان نیز شود.

دادستان سنندج تاکید کرد: توسعه استان کردستان در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و تولیدی که جزو راهبردهای اصلی دولت است، از طریق حمایت از بخش خصوصی در بخش‌های مختلف تولیدی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برگشت اعتبارات باید معلول‌های یک سری از علت‌ها بررسی و آسیب‌شناسی شود و شاید در برخی از موارد سهم مدیر از برگشت اعتبارات ناچیز باشد و علل دیگری در این مورد بیشتر دخیل باشند.

کد خبر 1623677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha