طرح سه‌شنبه‌های سلامت در مساجد منطقه ۷ اجرا می‌شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۷ از اجرای طرح سه‌شنبه‌ های سلامت‌محور در مساجد محلات چهارده‌گانه این منطقه به صورت مستمر خبر داد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، محسن راجی با بیان این مطلب گفت: مساجد از گذشته‌های دور علاوه بر احیای سنت‌های دینی، دارای نقش مهم و بی‌بدیلی در انتقال و ارتقای مفاهیم سلامتی ، اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: امروزه مساجد در انتقال این نقش‌ها نیاز به یک بازتعریف متناسب با نیازهای روز جامعه دارد. در همین راستا طرح سه شنبه‌های سلامت در مساجد با هدف ترویج سبک زندگی سالم در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌هایی که امروزه در جوامع مختلف شیوع یافته‌اند، بصورت مستمر در کلیه مساجد محلات چهارده‌گانه در حال برگزاری است.

معاون شهردار منطقه ۷ خاطرنشان کرد: برپایی میز خدمت، مشاوره تغذیه، مشاوره روان‌شناسی، مشاوره مامایی، غربالگری قند خون، سنجش فشار خون، مشاوره ایمنی در منزل، کارگاه‌های آموزشی خودمراقبتی، مهارت‌های زندگی، مهارت ارتباط با همسر و فرزندان، تغذیه سالم، توزیع رسانه های آموزشی و اقلام بهداشتی از خدمات ارائه شده در طرح سه شنبه های سلامت است که با استقبال چشمگیر از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

راجی در پایان با تاکید بر بازنگری نقش مساجد گفت: بی تردید مسجدی که با مدیریت منسجم برای جذب حداکثری افراد جامعه تلاش کند و پاسخگوی نیازهای روز افراد باشد، می‌تواند علاوه به هدایت به مدیریت مسائل اجتماعی و فرهنگی دست یابد و جلوی بسیاری آسیب‌های اجتماعی را بگیرد. پر واضح است که ثمره کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش نشاط و امید میان افراد جامعه است و شهروندان در چنین شرایط سالمی می‌توانند به رشد، توسعه و شکوفایی در جوامع خود دست پیدا کنند.

کد خبر 1723706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha