برگزاری پنجمین جایزه مصطفی(ص) با مشارکت ۵۴ کشور

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان گفت: اصفهان مهرماه امسال میزبان پنجمین جایزه بین المللی مصطفی(ص) خواهد بود.

«حسین ربانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به برگزاری چهار دوره جایزه بین المللی علمی و فناوری مصطفی(ص) توسط بنیاد نخبگان ایران، اظهارداشت: دوره های گذشته آن تماما در تهران برگزار شده و امسال پنجمین دوره آن به میزان اصفهان خواهد بود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با اشاره به جایگاه علمی و فرهنگی شهر اصفهان افزود: میزبانی این رویداد علمی و فرهنگی در این خطه حائز اهمیت بوده که تلفیق با سابقه استان دارد.

وی با بیان اینکه پنجمین جایزه بین المللی مصطفی(ص) دهم مهرماه برگزار می شود، تصریح کرد: میزبانی از شرکت کنندگان داخلی و خارجی از ششم مهرماه آغاز و افتتاحیه آن با حضور هزار نفر از مردم در باغ موزه چهلستون هفتم مهرماه برگزار می شود.

ربانی ادامه داد: برنامه های جانبی این رویداد از ششم تا دهم برگزار و آیین اختتامیه روز دهم همراه با اهدا پنج جایزه اصلی به نفرات برتر از بخش برگزار خواهد شد.

وی محیط زیست، انرژی، سلامت و هوش مصنوعی را از محورهای این رویداد بیان کرد و اذعان داشت: هوش مصنوعی امسال به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس بنیاد نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه اسلام نقش مهمی در توسعه علمی داشته، گفت: جایزه مصطفی فرصت رقابتی بین مسلمانان جهان برای نمایش رشد علم و فناوری در جوامع اسلامی است که در گسترش و بیداری اسلامی نقش دارد.

وی خاطرنشان ساخت: ۵۴ کشور جهان در برگزاری این رویداد رقابت و همکاری می کنند که محور اتحاد مسلمان در حوزه علم و فناوری خواهد بود.

کد خبر 1723782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha