طبخ بیش از 3 هزار پُرس غذای گرم برای زائران پیاده امام رضا(ع)

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان شیروان گفت: بیش از سه هزار پُرس غذای گرم برای پذیرایی از زائران پیاده امام رضا(ع) که در مسیر عبوری از این شهرستان تردد می کنند، پخت شد.

محمد محمدزاده قانعی، رییس شورای هیئات مذهبی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این میزان غذای گرم در دو وعده نهار و شام برای پذیرایی از زائران پیاده امام رئوف توسط جهادگران، گروه جهادی شهید زرهرن شیروان، موکب شهدای مدافع حرم، مسجد مسلم بن عقیل(ع) و پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل(ع) شیروان پخت شد.

وی با بیان اینکه میزبانی از زائران پیاده آقا افتخار بزرگی برای این شهرستان است خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های از قبل صورت گرفته توسط اداره تبلیغات، اوقاف و سایر دستگاه های متولی شهرستان، مساجد و مکان هایی جهت استراحت و خدمات رسانی بهتر به زائران عبوری از این مسیر شهرستان در نظر گرفته شده است.

محمدزاده قانعی عنوان کرد: تاکنون به بیش از پنج هزار زائر پیاده از استان ها و شهرستان های هجوار در مساجد این شهرستان اسکان و استقرار یافته و از آنان پذیرایی شام و غیره انجام شده است و اکنون تمامی مکان های پیش بینی شده آمادگی هرگونه خدمت رسانی و پذیرایی این عزیران را دارند.

 رییس شورای هیات مذهبی شهرستان شیروان بیان کرد: برپایی ایستگاه های سلامت، موکب های پذیرایی، آمادگی مساجد جهت استقرار و اسکان زائران، خدمات رسانی توسط جمعیت هلال احمر شیروان و غیره از جمله اقدامات انجام شده برای رفاه حال زائارن پیاده از این مسیر تا دهه پایانی ماه صفر می باشد.

محمدزاده قانعی اضافه کرد: تعدای از موکب ها در مسیر روستای رضاآباد غربی واقع در بخش مرکزی این شهرستان شروع می شود و تا روستای برزل آباد ادامه خواهد داشت و این مسیر انتهای موکب شهرستان شیروان است.

خراسان شمالی که بین دو قطب زیارتی مشهد مقدس و گردشگری شمال کشور قرار گرفته هر ساله پذیرای بسیاری از زائران حرم مطهر امام رضا(ع) با پای پیاده در مناسبت های مختلف است.

 

کد خبر 1723801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha