امضای تفاهم نامه چهارجانبه با هدف رفع مشکلات مددجویان کمیته امداد مازندران

معافی از امضای تفاهم نامه چهارجانبه با هدف رفع مشکلات مددجویان کمیته امداد مازندران خبر داد و گفت: تلاش داریم با همکاری سپاه کربلا، اداره کل اوقاف و امورخیریه و سازمان بهزیستی استان مشکلات مددجویان در حوزه های مختلف با سرعت و قوت بیشتری مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، میثم معافی-مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در نشست امضاء تفاهم نامه همکاری فی مابین کمیته امداد امام خمینی(ره)، سپاه کربلا، اوقاف و امور خیریه و بهزیستی استان با بیان اینکه رفع مشکلات مسکن، معیشت و فرهنگی حوزه مددجویی و تقویت و گسترش فرهنگ احسان و نیکوکاری ماموریت این تفاهم نامه می باشد، اظهار کرد:شانزده هزار و 500 دانشجو و دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد مازندران قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

وی به راه اندازی پویش «آینده ساز باشیم» برای تامین کیف، کفش، پوشاک و لوازم التحریر دانش آموزان در آستانه سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: همکاری خوبی بین کمیته امداد و آموزش و پرورش وجود دارد و با توجه به جلسات و برنامه ریزهای انجام شده با حفظ کرامت دانش آموزان کلیه اجناس و وجوهات جمع آوری شده به آموزش و پرورش تحویل داده می شود و از طریق مراکز نیکوکاری محله و مدرسه توزیع می شود.

معافی در بخشی از سخنانش به همکاری این نهاد حمایتی با سازمان بهزیستی استان اشاره و بیان کرد: ۳۲ مشاور در سطح استان در قالب مشاورین کلینیک راه زندگی(رز) مشغول ارائه خدمات مشاوره به خانواده های تحت حمایت هستند که از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۴۶ نفر به صورت گروهی و ۱۷۳۹ نفر به صورت فردی از این خدمات بهره مند شدند.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار، کودکان، نوجوانان، همسران جوان، دانش آموزان و دانشجویان جامعه هدف کمیته امداد برای ارائه خدمات مشاوره هستند،اذعان کرد: تلاش داریم از مشاورین توانمند با رویکرد روانشناسی اسلامی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه مددجویان بکارگیری شود.

مدیرکل کمیته امداد مازندران به طرح پنجشنبه های جهادی بهزیستی استان اشاره کرد و خاظرنشان شد: تمامی روسای کمیته امداد شهرستان های استان برای رفع مشکلات حوزه مددجویی در این طرح همکار بهزیستی خواهند بود.

معافی همچنین به همکاری های کمیته امداد با بسیج سازندگی سپاه کربلا برای احداث، بهسازی و بازسازی مسکن مددجویی، تامین سبد کالا و جهیزیه مددجویان اشاره کرد و گفت: سپاه کربلا در بخش اردویی نیز کمک کار کمیته امداد استان است .

وی افزود: ۱۵۳۷ مسکن در دستور کار احداث داریم که تا ۱۴ اسفند امسال با کمک گروه های جهادی، بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، مردم نیکوکار و  مراکز نیکوکاری و ..‌. به خانوادها تحویل خواهیم داد.

معافی از توانمندسازی مددجویان بعنوان ماموریت اصلی کمیته امداد یاد کرد و گفت: هزار و 500میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای ایجاد شانزده هزار و 500 فرصت شغلی بزرگ و کوچک در سالجاری اعطا می شود.

کد خبر 1723840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha