نمایش فیلم زندگی سیاسی مبارز فلسطینی«مروان برغوثی» در جشنواره فیلم مستند بالکان

فیلم «رویای آزادی» روایتگر زندگی سیاسی مبارز فلسطینی «مروان برغوثی» در ششمین دوره از جشنواره فیلم مستند بالکان در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگووین به نمایش درآمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، فیلم «رویای آزادی» درباره زندگی مبارز فلسطینی «مروان برغوثی» در ششمین دوره جشنواره فیلم مستند بالکان در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگووین به نمایش درآمد.

این فیلم به کارگردانی خواهران انگلیسی «صوفیا» و «جورجیا اسکات» ساخته شد و درباره زندگی سیاسی مبارز فلسطینی «مروان برغوثی» اسیر دربند زندان‌های اسرائیلی است.

ادهم فوکو، مدیر این جشنواره گفت: برغوثی 21 سال را در زندان اسرائیل گذراند. داستان این فیلم بی نهایت هیجان انگیز است.

فوکو درباره اهمیت این فیلم، گفت: اهمیت این فیلم از این منظر است که کارگردانی این فیلم برعهده عرب‌ها یا فلسطینی‌ها نبوده است، بلکه دو خواهر انگلیسی این فیلم را ساختند.

فعالیت این دوره از جشنواره فیلم مستند بالکان در سارایوو از عصر روز جمعه(17 شهریور 1402) با مشارکت رسانه‌ای خبرگزاری آناتولی آغاز شد و سه شنبه 21 شهریور 1402 ادامه دارد.

در این جشنواره 24 فیلم مستند از سراسر جهان نمایش داده می شود و فعالیت‌های آن با اعطای 3 «جایره اصلی AJB» و «جایزه برنامه AJB» و «جایزه تماشاچیان» به پایان می رسد.

این جشنواره باهدف تشویق نویسندگان و مستندنویسان که به رویدادهای اجتماعی با تمرکز بر ارزش‌های جهانی انسانی می پردازند، برگزار می شود.

کد خبر 1723853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha