نقش محوری بچه‌های مسجد در برگزاری مراسم‌های مذهبی/ جوانان در کنار پیرغلامان

مساجد استان اصفهان در روزهای پایانی ماه صفر میزبان عزاداران اهل البیت(ع) همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، شیعیان نزدیک به دو ماه عزادار خاندان عصمت و طهار هستند و این روزها، با عزاداری برای پیامبر اسلام(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) ماه صفر را به پایان می رسانند.

مساجد که در این دو ماه میزبان عاشقان حسینی و دوستداران اهل البیت(ع) بود در این دهه نیز شور مذهبی دارد و مراسمات گسترده ای را میزبانی می کند.

مساجد استان اصفهان در بخش های مختلف روستایی و شهری میزبان برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی هستند و بچه های مسجد نقش محوری در برگزاری این مراسمات دارند.

تکیه ها و موکب ها نیز در شهرها و جاده ها نیز از عاشقان و دوستداران اهل البیت(ع) پذیرایی کرده و مراسماتی را در این ایام اجرا می کنند.

همچنین بسته های فرهنگی از جمله کتاب، جزوه و محتوای چند رسانه ای همراه با مسابقه در برخی از مساجد و موکب ها توزیع می شود.

توصیه مسئولان به متولیان مراسم ها

مسئولان دستگاه های فرهنگی و اجتماعی و کارشناسان مذهبی توصیه هایی را برای متولیان هیات های مذهبی و تشکل های فرهنگی دارند که توجه به آن حائز اهمیت است.

عدم فراموشی منبر و موعظه در جلسات عزاداری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با اشاره به مراسم های گسترده ماه محرم و صفر گفت: همت و اراده خوبی برای برگزاری این مراسمات رقم خورد و شکوه خوبی داشت.

محمدرضا جانثاری افزود: دشمن به دنبال خاموشی چراغ این مراسمات بود ولی مثل گذشته ناکام ماند و امسال شور مذهبی جلوه کرد.

وی با اشاره به تلاش هایی که هیات های مذهبی و متولیان مساجد برای برگزاری این مراسم ها داشته اند، تصریح کرد: جلسات وعظ و سخنرانی و منبر نباید فراموش شود چرا که باید با ابعاد شخصیتی ائمه معصومین(ع) آشنا بشویم.

جوان گرایی در برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز به بستر سازی برای مشارکت جوانان در فعالیت های مساجد و هیات های مذهبی تاکید کرد و گفت: جوان گرایی در برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد باید تقویت شود.

حجت الاسلام مهدی فوقی ادامه داد: نسل جدید در کنار پیرغلامان و پیشکسوتان باید نقش آفرینی کنند و محتوای سخنرانی و مراسمات برای جوانان و نوجوانان جذاب باشد.

وی خاطرنشان کرد: پاسخگویی به سوالات و شبهات این افراد در کنار دیگر مردم باید مورد توجه قرار گیرد و نباید مغفول بماند.

حجت الاسلام فوقی همچنین گفت: دستگاه های اداری و خدماتی با جوانان و متولیان هیات های مذهبی در برگزاری مراسمات مثل برپایی موکب ها همکاری کنند.

جلوگیری از انحراف محتوایی در تعزیه‌خوانی

امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: انحراف محتوایی و تغییر در سناریو و اجرای دیالوگ‌ها آسیب جدی برای نمایش‌های آئینی و تعزیه‌خوانی است.

حجت الاسلام حسین رشیدیان با بیان اینکه افرادی که در این عرصه فعالیت دارند باید عین محتوا را قرائت کنند و در اجرای حرکات نمایشی نیز واقعیت‌ها را نشان بدهند، تصریح کرد: افزایش یا کاهش محتوای نمایشی نتایج منفی بر باورهای اعتقادی مخاطبان خواهد شد. نگاه کارشناسی به این عرصه می‌تواند در تبلیغ دین و بیان واقعیت‌های دوران اهل اهل البیت (ع) اثر بگذارد و مخاطبان زیادی را جذب کند.

وی یادآورشد:‌ هنر و رسانه نقش مؤثری در انتقال پیام دارند و تقویت این حوزه‌ها برای جذب مخاطب و جلوگیری از ترویج خرافات کارآمد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1723907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha