برگزاری همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گیلان

آیت الله فلاحتی احیای نام و فرهنگ حسینی را حائز اهمیت دانست و گفت: تکریم کسانی که یک عمر برای اهل‌بیت و امام حسین(ع) مداحی کردند، گفتند و سرودند، خود به‌نوعی احیای نام امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز(دوشنبه، ۲٠ شهریور) در جلسه هماهنگی همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در رشت با اشاره به نتیجه ابراز محبت به خاندان عصمت و طهارت که شفاعت اهل‌بیت(ع) است گفت: حتی در روایات آمده است که کام کودکتان را با تربت امام حسین(ع) باز کنید تا با محبت اهل‌بیت(ع) رشد کند.  

وی با اربعین امسال و حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر در این مراسم جهانی اشاره و اذعان کرد: این عالمان دین بودند که در طول تاریخ با به‌کارگیری شیوه‌های مناسب و مشروع تلاش‌های زیادی کردند تا محبت اهل‌بیت را در دل ما و نسل به نسل، زنده نگاه دارند.  

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه کاری که برای خدا انجام شود ماندگار است، تصریح کرد: امروز نام و اثری نیک از یزید، بنی‌امیه و بنی‌عباس در تاریخ نمی بینیم اما سیدالشهدا و اهل‌بیت(ع) ماندگار شدند.

وی، احیای نام و فرهنگ حسینی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: تکریم کسانی که یک عمر برای اهل‌بیت و امام حسین(ع) مداحی کردند، گفتند و سرودند، خود به‌نوعی احیای نام امام حسین(ع) است.

آیت الله فلاحتی در ادامه با ارائه چند راهکار برای برگزاری باشکوه همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گیلان اظهار کرد: در نظر گرفتن رضای خداوند برای انجام هر کاری مهم است و نباید کاری را برای رقابت انجام دهیم که اگر چنین باشد ضرر کرده ایم.  

وی با استناد به سخنان رهبر کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند «شیعیان علی(ع) دارای چند ویژگی هستند که یکی از آن‌ها حفظ و کنترل شکم و شهوت است و دیگری جهاد همیشگی و پیوسته در راه رضای خدا» گفت: برای رضای خدا، برای هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن این کنگره تلاش خود را انجام خواهیم داد.

آیت الله فلاحتی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گیلان می بایست از قبل، پیش‌بینی و اتخاذ شود و برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی(آسیب‌های امنیتی، اخلاقی و سیاسی و...) نیز از الان فکر شود.

وی اضافه کرد: سیاسیونی که برای منافع سیاسی قصد شرکت در این برنامه را دارند بدانند این برنامه جای چنین کارهایی نیست.

کد خبر 1723909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha