بازگشت 98 درصد زائران اربعین حسینی به خراسان‌ جنوبی

دستگردی از بازگشت بیش از 98 درصد زائران اربعین حسینی خراسان جنوبی به کشور خبر داد.

حسین دستگردی-مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به بازگشت بیش از 98 درصد زائران به استان،گفت: 43 هزار و 903 نفر در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت نام 40 هزار و 572 نفر قطعی شد و این افراد هزینه بیمه خود را برای اعزام به عتبات عالیات پرداخت کردند.

وی افزود: از 40 هزار و 572 نفر زائر عتبات عالیات 93 درصد از مرز مهران، سه و نیم درصد از مرز چزابه و سه و نیم درصد هم از دیگر مرزهای شلمچه، باشماق، هوایی و... وارد کشور عراق شدند.

دستگردی یادآور شد: زائران خراسان جنوبی بر اساس شناخته بودن مرز، وجود امکانات، نزدیکی مرز مهران تا نجف و کربلا این مرز را انتخاب کردند.

 به گفته وی از این تعداد بیش از 12 هزار نفر با اتوبوس، حدود هزار نفر تاکسی، 608 نفر قطار و مابقی با هواپیما و خودروی شخصی به عتبات عالیات رفتند.

وی در خصوص دریافت هزینه های مصوب برای ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: تعدادی گلایه شهروندان از دریافت هزینه های مختلف داشتیم که افراد برای رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ارجاع شدند و راهداری بر اساس ارائه مستندات این مشکل را پیگیری خواهد کرد.

به گفته وی از این تعداد زائر اعزام شده یک زائر در نزدیکی مرز مهران به علت سکته قلبی فوت شد که با توجه به بیمه بودن زائر، فرد متوفی با آمبولانس به استان اعزام شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ضمن قدردانی از رسانه های استان یادآور شد: با همکاری رسانه ها و اطلاع رسانی های صورت گرفته، زائران استان نسبت به دیگر استان ها کمترین مفقودی وسایل، گم شدن و ... را داشتند.

دستگردی افزود: با استقرار8 پایگاه راهنمای زائر در 8 منطقه کاظمین، برای اولین بار 135 هزار خدمت شامل راهنمایی زائر، مفقودی، گم شدن اشیا و... به زائران کشور ارائه شد.

به گفته وی 14 نوع خدمت در مباحث راهنمایی زائر، آدرس موکب، مفقودی، گم شدن لوازم و اشیای ائر و... طی دو هفته به زائران کشور ارائه شد.

کد خبر 1723933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha