بنیاد ۱۵ خرداد 16 خوابگاه دانشجویی دخترانه ساخت

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: بنیاد در راستای عمران اجتماعی تاکنون نسبت به ساخت 16خوابگاه‌ برای دانشجویان دختر اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حمیدرضا علیان‌زادگان امروز (21 شهریور) در آیین افتتاح و بازدید از خوابگاه دانشجویی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانشکده علوم پزشکی قاین اظهار کرد: بنیاد ۱۵ خرداد در دوره جدید فعالیت‌هایش از اواخر سال 1399به مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ملحق شد و توجه ویژه به حوزه سلامت اجتماعی، جمعیت و عمران اجتماعی جزو مأموریت‌های اصلی این بنیاد است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد درباره اقدامات و برنامه‌های این بنیاد در خصوص عمران اجتماعی گفت: در این راستا ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه را از اواسط دهه 90 در مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا به امروز ساخت 16 خوابگاه دانشجویی دخترانه در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت، افزود: خوابگاه‌های این بنیاد در زیربنایی به مساحت ۷۷ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر 10هزار میلیارد ریال با ظرفیت 4 هزار تخت دانشجویی ساخته شده و در دست احداث است.

علیان‌زادگان بیان کرد: امروز خوابگاه شهید حاج قاسم سلیمانی با ظرفیت ۲۵۰ نفر و با ۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا در قاین به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: خوابگاه شهرهای بندرعباس، مراغه و همدان نیز در حال ساخت است که تا پایان امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنیاد در ادامه ساخت مشارکتی خوابگاه‌های متاهلی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: همچنین در سایر حوزه‌های بحران اجتماعی، بحث تجهیز و تکمیل مراکز درمانی محلات کم‌برخوردار کشور را برعهده داریم که اعتباری در هیات مدیره بنیاد تصویب شده است و در آینده نزدیک یکی از این مراکز درمانی در محله شهید مطهری تهران افتتاح خواهد شد.

علیان‌زادگان با اشاره به اینکه سال گذشته نیز 2 مرکز درمانی احداث شده است، افزود: ساخت بیمارستان 700 تختخوابی برکت بنیاد 15 خرداد را در دستور کار داریم که طی سه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

کد خبر 1723961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha