وحدت مهمترین سرمایه مسلمانان برای مقابله با توطئه‌ ها است

ماموستا مرادی گفت: وحدت مهمترین سرمایه مسلمانان برای مقابله با توطئه‌ هاست و باید با هوشیاری هرچه تمام ‌تر از این نعمت الهی محافظت کنیم.

ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت نقش مسجد درجامعه ،گفت: هر دین و آیینی نمادها و نشانه‌هایی دارد؛ اسلام که آخرین دین آسمانی‌ است، از میان نمادها و شعایر ظاهری و مکانی، به جایگاه مسجد و احکام آن بسیار اهمیت داده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه افزود: مساجد، پس از هجرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله به مدینه، خانه خدا و محلّ ارتباط بندگان با خالقشان بود. مسلمانان در آنجا به عبادت خدا و راز و نیاز با او می پرداختند و تمام مسائل سیاسی و اجتماعی را در آنجا حلّ و فصل می کردند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این کارکردها، تعلیم و تعلّم نیز در این مکان ها انجام می شد. تمدن اسلامی در عصری به شکوفایی رسید که مساجد، مهم ترین مراکز آموزش عالی در جهان اسلام بودند.

ماموستا  مرادی با اشاره به اینکه  مساجد مأمن الهی برای عموم جامعه هستند ، تصریح کرد: از همان ابتدای خلقت بشریت، خداوند تعالی خانه خویش را برای عبادت بدست آدم ابوالبشر ساخت و در زمان ابراهیم خلیل تجدید بنا شد و به‌همین منوال تا امروز همه ادیان الهی به دستور خداوند و انبیای الهی ملازم مساجد و معابد بوده‌اند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: خاندان رسول الله (ص) همواره محور وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی بوده و با تکیه و تأسی از سیره و مکارم اخلاقی این بزرگواران می ‌توان به تعالی و عزت جامعه اسلامی امیدوار شد.

وی گفت: باید همه متولیان و مسئولان حوزه فرهنگی در کشور زمینه‌ های لازم برای آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان جامعه با سیره اهل بیت (ع) را فراهم کنند و از هرگونه کم‌ کاری در این حوزه پرهیز کنند.

ماموستا مرادی اظهار کرد: مساجد سبب هم‌گرایی و هم‌اندیشی، وحدت مذاهب و پیگیری مسائل و مشکلات عدیده جوامع خود هستند، لذا می‌طلبد کماکان نقش مساجد برجسته و در اولویت باشد و مسئولان ذی‌ربط محوریت علمی، فرهنگی و آموزشی مساجد را دریابند و اگر در جایی کم‌کاری صورت می‌گیرد، آن را جبران کنند.

ایشان با اشاره به اینکه مساجد باید پناهگاه مردم و خصوصاً جوانان باشند، افزود: مساجد باید برای حل مشکلات آنها در ابعاد مختلف کارآمد باشند چراکه تربیت جوانان مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب بسیار مهم است و مساجد نقش مهمی در این راستا ایفا می‌کنند.

ماموستا مرادی در پایان با اشاره به اینکه شهدای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تربیت‌یافتگان مساجد بودند ، گفت: امروز برای تربیت نسل جدید باید از مساجد به خوبی استفاده کنیم و برای اینکه بتوانیم جوانان را با مساجد بیشتر انس دهیم باید عزم همه‌جانبه داشته باشیم و همه ارکان مسجد و دستگاه‌های متولی باید در این خصوص مشارکت داشته باشند.

کد خبر 1723968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha