توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند سرمایه گذاری برای جوانان و نوجوانان است

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان با اشاره به لزوم جذب افراد به کتابخوانی گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند سرمایه گذاری برای جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی شاه نظری» در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تیران وکرون اظهارداشت: تنها سه درصد از جمعیت استان اصفهان عضو کتابخانه های عمومی هستند و تا استاندارد ملی بیش از ۳۰ درصد فاصله داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان افزود: با تقویت کتابخانه های عمومی و افزایش کتابخانه های مشارکتی میزان اعضا رشد پیدا می کند البته فرهنگ سازی و تبلیغ نیز برای ترویج فرهنگ مطالعه نیز لازم است.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی صرفا محیطی برای مطالعه و امانت دهی کتاب نیستند، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ کتابخانه عمومی استان اصفهان به یک محیط فرهنگی با برنامه های متنوع تبدیل شده اند.

شاه نظری ادامه داد: در ایام  ماه محرم و صفر بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در این مراکز اجرا شده که شمار کل برنامه ها در طول بیش از یکسال گذشته به ۲۵۰۰ فعالیت می رسد.

وی سرمایه گذاری برای قشر کودک و نوجوان را مهم خواند و اذعان داشت: توسعه فرهنگ کتابخوانی نیازمند سرمایه گذاری برای جوانان و نوجوانان است و لازم است دستگاه های فرهنگی و رسانه ها در این خصوص همکاری کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر ۴۳ درصد از اعضای کتابخانه های عمومی را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند و با توجه به توسعه کتابخانه ها، افزایش منابع کتاب و فرهنگ سازی برای مطالعه، میزان عضویت همه گروه های سنی در کتابخانه های عمومی این استان ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش جمعی برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه نیاز است تا به استاندارد های آماری و در نهایت رشد جامعه برسیم.

شاه نظری در خصصوص تیران و کرون نیز گفت: در حال حاضر این شهرستان در سه شهر دارای کتابخانه عمومی بوده و با راه اندازی اتوبوس سیار دسترسی مردم روستایی به منابع کتاب نیز افزایش می یابد.

در این جلسه حسین فدایی به عنوان سرپرست اداره کتابخانه های عمومی تیران و کرون معرفی شد. قبلا احمد احمدی با حفظ سمت اداره کتابخانه های عمومی دو شهرستان نجف آباد و تیران و کرون را مدیریت می کرد.

کد خبر 1723977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha