دولت از ایجاد صنعت سبز در مازندران حمایت می کند

وحیدی برلزوم احیای اقتصاد دریا و جنگل در مازندران تاکید کرد و گفت: دولت از ایجاد صنعت سبز با هدف رفع مشکل بیکاری در مازندران حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احمد وحیدی-وزیر کشور در نشست شورای اداری استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، از ملت ایران اسلامی به عنوان یک ملت پیشرو یاد و اظهار کرد: برخورداری از نگاه سیستمی برای توسعه کشور الزامی و کارساز است.

وی با بیان اینکه نگاه سیستمی از ارائه گزارشات خلاف واقع جلوگیری بعمل می آورد، گفت: در مازندران مسائل مختلفی وجود دارد ظرفیت این استان بی نظیر و کم نظیر است باید برای توسعه استان به درستی ورود شود.

وحیدی برلزوم احیای اقتصاد دریا و جنگل در مازندران تاکید کرد و افزود: باید زنجیره های ارزش شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شناسایی زنجیره های ارزش از انجام کارهای بیهوده جلوگیری بعمل خواهد آورد، ادامه داد: توجه به رنجیره های ارزش با توجه به کشورهای همسایه با رویکرد صادرات محوری باید در دستور کار دولتمردان در استان ها باشد.

وحیدی با بیان اینکه شفافیت و استانداردسازی محصولات و تولیدات برای صادرات و ارزآوری باید مورد توجه باشد، گفت: اقدام استاندار مازندران برای سفر به روسیه و ایجاد زیرساخت های تبادلات کالا بین مازندران و روسیه ارزشمند است که باید در دستور کار تمامی استانداران کشور قرار گیرد.

وی نگاه مازندران برای تامین ۱۲۰قلم کالا مورد نیاز فروشگاه های زنجیره ای روسیه را شایسته تحسین دانست و افزود: در راستای تحقق این اقدام باید اقتصاد دریای خزر مورد توجه باشد.

وحیدی بیان کرد: صنعت سبز صنعت شناخته شده است باید صنعت سازگار با محیط زیست در مازندران ایجاد شود.  

وی با بیان اینکه توسعه صنعت از جمله صنایع تبدیلی خواست دولت سیزدهم است، افزود: دولت حامی صنعت سبز خواهد بود.

وحیدی برلزوم برندسازی با رویکرد صادرات محوری محصولات در مازندران تاکید کرد و گفت: مشکل اشتغال جوانان استان نیز باید با جدیت رفع شود. 

وی با بیان اینکه استان مازندران می تواند هاب صادراتی محصولات لبنی کشور باشد، افزود: مرغ مازندران بخش اعظمی از گوشت سفید تهران را تامین می کند باید این ظرفیت با هدف صادرات محور شدن مرغ استان توسعه یابد.

وحیدی به ظرفیت گلخانه ای در استان اشاره کرد و خواستار ایجاد مرکز استانداردسازی محصولات باغی، گلخانه ای و کشاورزی مازندران شد.

کد خبر 1724019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha