۸۶هزار مازندرانی به سفر معنوی اربعین مشرف شدند

اسمعیلی چپی از تشرف ۸۶هزار مازندرانی مطابق گزارش سامانه سماح به سفر معنوی خبر داد و گفت: ۳۵موکب از مازندران برای خدمت به زائرین اربعین در عراق برپاشد.

عباس اسمعیلی چپی- مدیرکل حج و زیارت مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با بیان اینکه تا بیستم شهریور ماه بیش از ۹۲هزار مازندرانی برای حضور در پیاده روی اربعین در سامانه سماح نام نویسی کردند، اظهار کرد: ۸۶هزار نفر از این تعداد ثبت نامشان را قطعی کردند.

وی با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت مسئولیت کمیته ثبت‌نام و اعزام، راهنمایان و گمشدگان و امور بیمه‌ای زائران اربعین حسینی را بر عهده دارد، بیان کرد: بخشی از زائرین اربعین از طریق مرز مهران و مابقی مرز خسروی را برای خروج از کشور و عزیمت به کربلا انتخاب کردند.

وی همچنین با اشاره به عزیمت بخشی از زائران مازندرانی با ۴۴ پرواز از طریق فرودگاه های مازندران به کربلا، ادامه داد:۶۰۰ نفر از زائران حسینی این استان از طریق قطار ساری-کرمانشاه راهی سفر اربعین شدند.

اسمعیلی چپی باقی مانده زائرین نیز به صورت شخصی، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی به کربلا عزیمت کردند.

وی با اشاره به اهمیت برخورداری زائرین اربعین از بیمه، یادآورشد: زوارالحسین(ع) با مراجعه به سامانه سماح یکی از سه بسته های بیمه‌ای؛ ۲۵، ۴۵ و ۵۵ هزار تومانی را انتخاب نمودند.

اسمعیلی چپی با بیان اینکه براساس نام نویسی مازندرانی ها در سامانه سماح امسال هشت هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش آمار ثبت نام شدگان را شاهد بودیم، اذعان کرد: البته باتوجه به اینکه بخش اعظمی از زائرین اربعین بدون نام نویسی در سامانه سماح عازم کربلا شدند می توان گفت تعداد زائرین مازندرانی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ مازندرانی در مسیر پیاده روی اربعین فوت شدند، گفت: ۲۸نفر از این فوتی ها براثر سانحه تصادف بوده است.

اسمعیلی جپی به فعالیت ۳۵موکب مازندرانی در همایش میلیونی اربعین به زائرین شهرهای  کربلا، نجف، سامرا و کاظمین اشاره کرد و افزود: در کنار تلاش دولت سیزدهم برای تسهیل زیارت اربعین، همکاری عراقی‌ها در این زمینه را نیز نباید نادیده گرفت. عراقی‌ها به عنوان میزبان حماسه اربعین در کنار سهولت در پذیرش زائران، برای پذیرایی از آنها هم سنگ‌تمام گذاشتند.

وی از بازگشت تمامی زائران اربعین به مازندران خبر داد و گفت: بیش از ۲۶هزار متقاضی سفر اتوبوسی به کربلا توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شدند.

کد خبر 1724028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha