عزاداری ۱۵۰هیأت مذهبی از مازندران در مشهد الرضا(ع)

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه ۱۵۰ هیأت مذهبی از مازندران در ایام پایانی ماه صفر در مشهد مقدس حضور دارند، گفت: شب شهادت امام رضا(ع) تجمع هیأت مذهبی استان را در صحن قدس رضوی خواهیم داشت.

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران با اشاره به پیشینه مردمان دیار علویان در مسیر احیای شعائر اسلامی و امر اهل بیت(علیهم السلام)، اظهار کرد: مردم مازندران هرساله پس از اربعین حسینی برای اقامه عزا در سوگ رحلت رسول خدا حضرت محمد مصطفی(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) خود را به مشهد مقدس میرسانند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هیأت مذهبی از این خطه از شمال کشور در این ایام در مشهد مقدس حضور دارند،  افزود: این هیأت ها در قالب تجمع های عزاداری، سینه زنی و دسته روی به ساحت قدسی ائمه معصومین(علیهم السلام) ادای احترام می کنند.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه شب شهادت امام رضا(ع) تجمع هیأت مذهبی استان را در صحن قدس رضوی خواهیم داشت، یادآورشد: این گردهمایی مازندرانی ها در حرم مطهر رضوی به همت صدا و سیمای مرکز تبرستان بصورت زنده پخش می شود.

وی با بیان اینکه بخشی از موکب های اربعین مازندران با اتمام ماموریتشان در پیاده روی اربعین با حضور در مشهد خدمت رسان زائرین امام رضا(ع) هستند، گفت: موکب محبان امام رضا(ع)بابل، عاشقان امام حسین(ع) ساری، موکب امام حسن مجتبی(ع)، موکب باب الحوائج(ع) نور از جمله این مواکب مازندرانی هستند که با حضور در مشهدالرضا(ع) به زائران امام رضا(ع) در کنار پذیرایی، خدمات درمانی، فرهنگی و ... ارائه می کنند.

کد خبر 1724029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha