تشرف بیش از ۳۸۰۰ زائر حرم رضوی به مشهد مقدس

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: سه هزار و ۸۲۵ زائر از نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان جهت شرکت در آیین های دهه آخر ماه صفر عازم مشهد مقدس شدند.

حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این تعداد زائر در قالب کاروان های پیاده و سواره بودند که شامل ۲۰ کاروان پیاده و چهار هیئت سواره که روز گذشته سه شنبه ۲۱ شهریور ماه حرکت خود را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع کل زائران، سه هزار و ۳۲۰ نفر پیاده بودند که از این تعداد هزار و ۴۸۰ نفر آقا و هزار و ۸۴۰ نفر خانم و ۵۰۵ نفر در قالب کاروان سواره بودند که از این تعداد ۳۰۰ نفر آقا و ۲۰۵ نفر خانم بودند.

حجت الاسلام معلم عنوان کرد: مراسم کاروان های اعزامی امسال متفاوت تر از سال گذشته بود و هم جمعیت رشد بالایی داشت و هم اینکه در بین زائران حضور جمع کثیری از دانش آموزان در این سال ها بی سابقه بوده و این خود نشان دهنده عشق و ارادت نسل جوان به ائمه اهل بیت(ع) و پیروی از سیره و الگوی آنان است که جای بس افتخار دارد.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: از ۱۶ شهریورماه تاکنون با آغاز حرکت کاروان های پیاده این شهرستان به سمت مشهد مقدس و تردد کاروان های استان های همجوار جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، اداره اوقاف و امور خیریه و نیروی انتظامی تمام تلاش خود را جهت میزبانی باشکوه به نحو بسیار خوبی انجام دادند و هر یک از دستگاه ها خدمات خوبی به زائران ارائه دادند.

حجت الاسلام معلم اضافه کرد: برای خدمات رسانی و پذیرایی بهتر از زائران امام رضا(ع) که از استان ها و شهرستان های همجوار از این مسیر عبور می کنند، ۱۴ موکب در مسیر شیروان برپا شده که از این تعداد پنج موکب در مسیر بین الحرمین شهرستان از امامزاده نقی الهادی(ع) به سمت امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت است و مابقی موکب ها از مسیر روستای رضاآباد غربی واقع در بخش مرکزی این شهرستان شروع می شود و تا روستای برزل آباد ادامه خواهد داشت و این مسیر انتهای موکب شهرستان شیروان است.

 

کد خبر 1724059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha