امام جماعت از عناصر کلیدی در جذابیت مسجد است/ مساجد از فضای مجازی برای جذب جوانان استفاده کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کلانتری با بیان اینکه زمان‌شناسی، نظم و به‌روز بودن امام جماعت در جذابیت مسجد تأثیر دارد، گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و تاثیرپذیری جوانان از این فضا، ضروری است مساجد از آن برای جذب نوجوانان و جوانان بهره‌برداری کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم کلانتری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد یکی از مهم ترین پایگاه های تبلیغ اسلام محسوب می شوند، اظهار کرد: سنت و روش پیامبر(ص) در صدر اسلام به گونه ای بود که از جایگاه مسجد برای تبلیغ، قضاوت، صلح و آشتی مسلمانان، رسیدگی به مشکلات مردم بهره برداری می کردند.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مساجد به چنین جایگاهی دست یافتند، به طوری که پشتیبانی و اعزام به جبهه های حق علیه باطل از سنگر مسجد انجام می شد و در بحران های مختلف مساجد کمک رسان اقشار مستضعف جامعه بوده اند. اما در مقطعی کمکاری و بی توجهی به جایگاه مسجد موجب شد که از ظرفیت و کارکردهای مساجد به خوبی استفاده نشود.

 حجت الاسلام کلانتری تصریح کرد: اما در عین حال مساجدی هستند که همچنان پایگاه اصلی حضور مردم و محور محلات هستند و امام جماعت و دیگر ارکان مسجد اعم از بسیج، کانون، دارالقرآن و خیریه مسجد با هم افزایی و تعامل با یکدیگر برای رونق و جاذبه مندی خانه های خدا تلاش می کنند.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) بر لزوم دستیابی مساجد به شاخصه های مسجد تراز اسلامی تاکید و بیان کرد: امام جماعت مسجد باید زمان شناس، منظم، توانمند و به‌روز باشد تا بتواند زمینه جذابیت خانه خدا را فراهم کند، از طرفی با توجه به گسترش فضای مجازی و تاثیرپذیری جوانان از این فضا، ضرورتی است مساجد از آن برای جذب نوجوانان و جوانان بهره‌برداری کنند.

وی تدارک برنامه های اردویی و زیارتی، برگزاری برنامه های آموزشی و معرفتی را از دیگر مولفه های رونق حضور نوجوانان و جوانان در مسجد دانست و تصریح کرد: در کشور امکانات فکری و فرهنگی به وفور وجود دارد، لذا ضرورت دارد که ابزارهای جذابیت مساجد با استفاده از این امکانات در کشور فراهم شود.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) در پایان خاطرنشان کرد: مساجد علاوه بر اقامه نماز و برگزاری جلسات قرآن کریم، می توانند با دستگیری از اقشار محروم و بی بضاعت و کمک های مومنانه که خوشبختانه در چند سال گذشته رواج یافته است، جایگاه و کارکرد مساجد صدر اسلام را احیا و زمینه کارآفرینی و اشتغال افراد محروم و سرپرست خانوار را فراهم کنند.

کد خبر 1724122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha