اولین و بزرگترین انحراف در جامعه اسلامی بعد از وفات پیامبر(ص) رخ داد

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه اولین و بزرگترین انحراف در جامعه اسلامی بعد از وفات پیامبر(ص) رخ داد، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها و اخبار از آینده، پیامبر(ص) نگران ایجاد اختلاف در امت بود و برای جلوگیری از ایجاد اختلاف بهترین راهکار تمسک به قرآن و عترت بود اما متاسفانه جریان نفاق بعد از وفات پیامبر(ص) به دنبال ایجاد فتنه حرکت کرد.

حجت الاسلام علیرضا زارعی -امام جمعه بشرویه- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: اخلاق رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم از جوانب گوناگون فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تربیتی، بهترین الگو برای همه مردم در تمام اعصار است.

وی ادامه داد: یکی از جلوه های اخلاق فردی و اجتماعی پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم در زمینه «خلق نیک و مردم داری» است، مردم داری به این معنا که خود را از مردم در بین مردم و برای مردم می‌دید.

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه خاتم النبیین به معنای ختم کننده سلسله ارسال انبیا است، افزود: به این معنا که بعد از پیامبر(ص) دیگر پیامبری از طرف خداوند مبعوث نمی‌شود و خاتمیت به معنای پایان نبوت و رسالت و آخرین دین بودن اسلام است و در قرآن کریم و احادیث  مکرر مطرح شده است.

امام جمعه بشرویه با اشاره به روش برخورد پیامبر(ص) با مشرکان گفت: در مرحله اول ارشادی بود و بعد از اینکه نتیجه ای برای ارشاد حاصل نشد به دستور خداوند با آن ها پیکار و مبارزه می کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها و اخبار از آینده پیامبر اکرم(ص) نگران ایجاد اختلاف در امت بودند و برای جلوگیری از ایجاد اختلاف بهترین راهکار تمسک به قرآن و عترت بود.

حجت الاسلام زارعی در ادامه بیان داشت: اما متاسفانه جریان نفاق بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) به دنبال ایجاد فتنه بود و اولین و بزرگترین انحراف را در جامعه اسلامی ایجاد کرد.

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه در خصوص ذکر شریف «صلوات» ما سفارشات زیادی داریم، گفت: تنها ذکری است که طبق آیه «إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓئِکَتَهُۥ یُصَلُّونَ عَلَی ٱلنَّبِیِّۚ یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَیۡهِ وَسَلِّمُواْ تَسۡلِیمًا» خداوند و ملائکه با انسان ها در دورد و صلوات بر پیامبر(ص) همراه می شوند.

کد خبر 1724126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha