نماز عبادتِ عملی که مایۀ رشد آدمی است

خسروی گفت:نماز عبادتِ عملی که مایۀ رشد آدمی است، زیرا در آن با خدای خود ارتباط برقرار می‌شود.

ولی الله خسروی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری کلاس های تابستانی و آموزش صحیح نماز خواندن، گفت: نماز یکی از فریضه‌های مهم و اصلی اسلام است که به عنوان دومین رکن اسلام قرار گرفته است و پلی ارتباطی بین خدا و بنده اش است.

دبیر ستاد اقامه نماز اسلام آباد غرب افزود: در نماز، بنده دلش را برای راز و نیاز با خدایش باز می‌کند و شروع به حرف زدن، ستایش کردن و درخواست از خداوند می‌کند و نهایت بندگی اش را برای خداوند به منحصه ی ظهور می‌گذارد.

وی خاطر نشان کرد: امسال با برگزاری کلاس های تابستانی در تابستان برنامه های فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز  و به منظور توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ نورانی نماز کلاس های آموزش صحیح خوانی نماز در پایگاه های تابستانی و با همکاری آموزش و پرورش برگزار شده است.

خسروی اظهار کرد: در کلیه کلاس ها در طول تابستان دانش آموزان با صحیح خوانی نماز آشنا شدند  و در پایان توسط ستاد اقامه نماز شهرستان یک دوره  مسابقه صحیح خوانی نماز برگزار و   از تعداد ۲۷ نفر از برگزیدگان این مسابقه با اهداء جوائز و لوح یادبود تجلیل شد.

دبیر ستاد اقامه نماز اسلام آباد غرب تصریح کرد:خواندن نماز بر هر مسلمانی واجب است و در اسلام سفارشات زیادی درباره آن شده و ادای نماز در وقت آن یکی از نکته ها در مراتب و محافظت از نماز است لذا پیشوایان دینی و امامان بزرگوارمان تاکید زیادی بر خواندن نماز اول وقت داشته اند و به تاخیر انداختن نماز را جایز نمی دانستند.  

وی در پایان گفت:نماز یکی از ارکان دین است که بر مسلمانان واجب است و هر مسلمان باید در شبانه روز ۱۷ رکعت نماز بخواند. اهمیت آن به اندازه ایست که از پیامبر اکرم (ص) آن را ستون دین و لازمه قبولی عبادت های دیگر می داند. نماز صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا از نمازهای واجب برای مسلمانان است که باید در هر شبانه روز خوانده شود.  

کد خبر 1724145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha