عدم رعایت مرزهای اسلام و کفر، نابسمانی های اجتماعی را افزایش داده است

امام جمعه موقت تیران گفت: عدم رعایت مرزهای اسلام و کفر و گاها تقلید از آنان در جامعه نابسمانی های اجتماعی را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام امیر کاظمی در سخنرانی شب رحلت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در محل مسجد قمربنی هاشم(ع) تیران به شخصیت و نقش پیامبر اسلام در بین مردم و توصیه های آن حضرت اشاره کرد و اظهارداشت: وجود پیامبر اسلام در جامعه موهبت بود که پس از آن این نعمت را از دست داده ایم.

امام جمعه موقت تیران افزود: توصیه ها و تاکیدات آن حضرت برای سعادت جامعه ها کارگشا بوده ولی در دوران ها ی مختلف از جمله عصر حاضر این موارد غفلت شده و یا از مسیر واقعی منحرف شده که در نتیجه آن با مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی روبرو شده ایم.

وی با برشمردن توصیه های دین برای زندگی سالم بشر، خاطرنشان کرد: شهرسازی و ساختمان سازی در توصیه های دینی وجود دارد که اسلام داشتن خانه بزرگ و مناسب را از شاخصه های زندگی مناسب می داند اما در کشور ما این مسیر منحرف شده و آپارتمان سازی در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام کاظمی، راه ارتباطی مشترک، تضعیف حریم خصوصی و ناشناختگی همسسایگان را چالش ساز دانست و تصریح کرد: همین مسائل ناهنجاری های اجتماعی را افزایش داده که ارتباط بین نامحرم و ایجاد فرصت برای فساد از آسیب های آن می باشد.

به گفته وی، عدم رعایت مرزهای اسلام و کفر و گاها تقلید از آنان در جامعه نابسمانی های اجتماعی را افزایش داده چرا که در فرهنگ غرب و جوامع کفر آزادی بی قید شرط مطرح بوده و افراد نسبت به موضوعاتی مثل خانواده پایبندی ندارند.

امام جمعه موقت تیران ادامه داد: فرهنگ های غلط در جامعه به سبب همین ارتباطات اشتباه با دنیا کفر بوده که افراد ناآگاهانه از غرب تقلید کرده اند و زندگی آنان را با مشکل روبرو ساخته است.

وی اضافه کرد: آسیب های از بین رفتن خط قرمز های بین جوامع کفر و اسلامی خانواده های مومن مسجدی را نیز گرفتار کرده و در برخی موارد آنان در تربیت فرزندان خود مستاصل شده اند و فرزندان آنان به راه های اشتباه رفته اند.

این کارشناس مذهبی با بررسی آیات قرآن گفت: وقتی افراد از مسیر اصلی دور می شوند آنگاه مسیر اشتباه را با سرعت دنبال می کنند و دیگر از موهب هدایت نیز بهره مند نخواهند شد از این رو ممکن است بهترین وضع مالی را هم داشته باشند اما سعادتمند نیستند.

وی خاطرنشان کرد: باید مراقب نفس خود باشیم چرا که در درون انسان به عنوان یک دشمن قرار گرفته و دائم ما را تهدید می کند و ترس و نگرانی آن از دشمن جلو چشم و در جبهه ها بیشتر است که مبارزه با آن را جهاد اکبر می دانند.

کد خبر 1724190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha