تحصیلات دانشگاهی مرتبط در فیلم‌سازی بی‌اثر نیست اما تجربه مهم‌تر است

زمانی شورابی  هم در این دیدار  با بیان اینکه داشتن تحصیلات دانشگاهی در زمینه سینما و فیلم در خلق بهتر آثار بی‌اثر نیست، گفت: اما داشتن تجربه در این عرصه مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، جهانبخش زمانی شورابی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: افرادی که برای فیلم‌سازی به تحقیق و بررسی ریشه‌ای موضوعات می‌پردازند و به صورت عمیقی به مسائل مربوط به موضوع فیلم وارد شده و فضا را به درستی لمس می‌کنند در خلق اثر نیز موفق‌تر هستند.
وی برگزاری جشنواره و یا ایجاد فرصت برای حضور فیلم‌سازان تازه‌کار در کنار بزرگان سینما را از لازم دانست و تصریح کرد: در چنین فضایی امکان گفت‌وگو، انتقال تجربه و مراوده میان فیلم‌سازان جوان فراهم می‌شود.
زمانی شورابی در ادامه ضرورت کار فرهنگی برای گروه سنی کودک و نوجوان را یادآور شد و گفت: کار سنتی عروسکی در سال‌های گذشته چندان مورد توجه قرار نگرفته است درحالی‌که می‌توان در زمینه خیمه‌شب‌بازی که یکی از اصیل‌ترین این سنت‌هاست برنامه‌های فاخر و ماندگاری را تهیه کرد تا نسل‌های آینده نیز آن را تقویت کرده و با تولید محتوا، آثار جدیدی را ارائه کنند.
وی به ساخت مجموعه تلویزیونی بچه‌های آبادی در اواخر دهه ۶۰ در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و اظهار داشت: این کار در ۲۶ قسمت تهیه و در آن سال‌ها از تلویزیون سراسری پخش و به عنوان یک مجموعه موفق معرفی شد.  
این هنرمند پیشکسوت با بیان اینکه شهرهایی مانند بروجن و فارسان به دلیل جمعیت بالا نیاز به سالن سینمایی دارند، افزود: ممکن است این سالن‌ها در ابتدای کار به دلیل آنکه راه‌اندازی سینما در استان سابقه چندانی ندارد با استقبال بالایی هم روبه‌رو نشود اما به‌مرور زمان خانواده‌ها و به ویژه جوانان از این فضا به عنوان مکانی فرهنگی و هنری بهره بیشتری خواهند برد.
در این دیدار علاوه بر تقدیر از این هنرمند عرصه سینما و تلویزیون، لوح سپاس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور به پاس سال‌ها تلاش ارزنده برای حفظ و گسترش فرهنگ و هنر به وی اهدا شد.
زمانی شورابی متولد ۱۳۳۶ شهرکرد و دانش‌آموخته دوره فیلم‌سازی در انگلستان است. پایه‌گذاری گروه کودک و نوجوان در صداوسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، تولید بیش از ۵۰ مجموعه تلویزیونی و فیلم‌های مستند و داستانی، همکاری در تأسیس انجمن سینمای جوان استان و کسب عناوین برتر جشنواره‌های مختلف بخشی از فعالیت‌های این هنرمند پیشکسوت است.
کد خبر 1724196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha