سید حکیم: پیامبر اکرم(ص) تصویری شفاف از عدالت ارایه کرد

سید عمار حکیم تاکید کرد: پیامبر اکرم(ص) از دولتمردان طراز اولی است که تصویری شفاف و درخشان از عدالت ارایه کرد و به ساخت انسان و جامعه ای به دور از انتقام توجه داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفرات نیوز، سید عمار حکیم، رییس ائتلاف سیاسی «قوی الدولة» عراق و رهبر جریان «حکمت ملی» عراق در بیانیه ای سالروز شهادت پیامبر رحمت و انسانیت حضرت محمد مصطفی(ص) را تسلیت گفت و تاکید کرد: ما در کنار سیره پیامبر(ص) ایستاده ایم تا از درس‌های بزرگ این سیره الهام بگیریم. رسول خدا(ص) تنها نمادی نیست که آن را بیاد بیاوریم و زندگی خود را جدا از این سیره ادامه دهیم. بلکه پیامبر(ص)، رهبر، رسول، پدر، معلمی است که باید بر سر سفره‌اش بنشینیم تا می توانیم از زندگی پیامبر(ص) هرچه بیشتر بهره ببریم، شخصیت پیامبر(ص) بر عقل محدود ما قابل درک نیست.

وی افزود: رسول بزرگوار ما با صبر و پایداری با وجود آسیب‌هایی که هیچ انسانی در معرض آن قرار نگرفت، ممتاز است. حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید«ما اوذی نبی مثل ما اوذیتُ» هیچ پیامبری به اندازه من اذیت نشد.

وی افزود: پیامبر(ص) از دولتمردان درجه یک بود که چهره‌ای درخشان برای یک حکومت عادل بود. پیامبر(ص) به ساخت انسان و جامعه ای به دور از انتقام و قیام توجه کرد.

سید حکیم گفت: اینها درس‌های بزرگی است که باید در حین انجام زندگی خود به عنوان مسئول در امور سیاسی، اجتماعی و حکومتی به خاطر بسپاریم.  ما از خداییم و به سوی او بازمی گردیم.

کد خبر 1724219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha